ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 国際教育協力論集
  3. 9巻1号

From Money to Action : Strategies in U.S. Support to Education in the Developing World

https://doi.org/10.15027/34238
https://doi.org/10.15027/34238
01f45417-f6e9-49ee-bc98-17a946d2f60b
名前 / ファイル ライセンス アクション
JICE_9-1_27.pdf JICE_9-1_27.pdf (1.6 MB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル From Money to Action : Strategies in U.S. Support to Education in the Developing World
言語 en
作成者 Chapman, Dapid W.

× Chapman, Dapid W.

en Chapman, Dapid W.

Search repository
Dykstra, Anne

× Dykstra, Anne

en Dykstra, Anne

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
権利情報
権利情報 Copyright (c) 2006 「国際教育協力論集」編集委員会
主題
主題Scheme NDC
主題 370
内容記述
内容記述 The United States provides substantial amounts of development assistance to lowand middle-income countries, much of it administered by the United States Agency for International Development (USAID). While the motives are complex, reasons include the desire to provide humanitarian relief, promote economic and social development, encourage political values and practices compatible with those of the U.S, and build international goodwill toward the U.S. International assistance agencies, such as USAID, have tended to utilize three mechanisms for allocating development assistance funds: problem oriented funding, sector-oriented project funding, and program funding. Of these, USAID has relied most heavily on project assistance, even at a time that many other donors are emphasizing program assistance. In awarding project assistance, USAID staff have choices about the mechanisms through which project funds can be converted into on-the-ground development activities, choices that can shape the eventual impact and effectiveness of the assistance. This paper examines the advantages and challenges associated with using these different mechanisms, with particular attention to aid to education, and suggests implications for the evaluation of development assistance activities.
言語 en
出版者
出版者 広島大学教育開発国際協力研究センター
言語
言語 eng
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/34238
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1344-2996
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11281847
開始ページ
開始ページ 27
書誌情報 国際教育協力論集
Journal of International Cooperation in Education

巻 9, 号 1, p. 27-43, 発行日 2006-04-28
旧ID 34238
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-02-28 08:33:33.410336
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3