ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To

Field does not validate

To

Field does not validate

To
lat lon distance


インデックスリンク

インデックスツリー

  • RootNode

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 国際教育協力論集
  3. 8巻1号

Are We Marching Towards Laissez-faireism in Higher Education Development?

https://doi.org/10.15027/34226
https://doi.org/10.15027/34226
7c7e69c5-ffe2-4957-b932-88fc50b85a16
名前 / ファイル ライセンス アクション
JICE_8-1_153.pdf JICE_8-1_153.pdf (905.1 KB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル Are We Marching Towards Laissez-faireism in Higher Education Development?
言語 en
作成者 Tilak, Jandhyala B. G.

× Tilak, Jandhyala B. G.

en Tilak, Jandhyala B. G.

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
権利情報
権利情報 Copyright (c) 2005 「国際教育協力論集」編集委員会
主題
主題Scheme NDC
主題 370
内容記述
内容記述 Over the years, many developing countries have showed apathy towards development of higher education, deliberately neglected higher education, reduced public investments in higher education, allowed laissez-faireism, and even adopted policies towards marketisation of higher education. Market forces have become very active; but since the markets in developing countries are ‘incomplete' and ‘imperfect', the outcomes are also far from perfect, and in fact, in many cases, the market forces produced disastrous consequences. The evolving state approach could be attributed to the faulty assumptions that (a) higher education is not important for development and (b) the State can as well withdraw from its responsibility of providing higher education in favour of the markets. But both assumptions are wrong, and have proved to be costly. The role of the state in higher education development is critical and cannot be reduced.
言語 en
出版者
出版者 広島大学教育開発国際協力研究センター
言語
言語 eng
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/34226
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1344-2996
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11281847
開始ページ
開始ページ 153
書誌情報 国際教育協力論集
Journal of International Cooperation in Education

巻 8, 号 1, p. 153-165, 発行日 2005-04-30
旧ID 34226
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-02-28 08:31:25.510341
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3