WEKO3
アイテム
Cultural Competence and the Transfer of Science Literacy
https://doi.org/10.15027/34217
https://doi.org/10.15027/342178cb70702-2e4b-4ded-bbd6-d7b432da551f
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
Item type | デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1) | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2023-03-18 | |||||||
タイトル | ||||||||
タイトル | Cultural Competence and the Transfer of Science Literacy | |||||||
言語 | en | |||||||
作成者 |
Riley, Joseph P.
× Riley, Joseph P.
|
|||||||
アクセス権 | ||||||||
アクセス権 | open access | |||||||
アクセス権URI | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | |||||||
権利情報 | ||||||||
権利情報 | Copyright (c) 2005 「国際教育協力論集」編集委員会 | |||||||
主題 | ||||||||
主題Scheme | NDC | |||||||
主題 | 370 | |||||||
内容記述 | ||||||||
内容記述 | This paper broadens the construct of cultural sensitivity to better fit current thinking about collaborative international development and the transfer of knowledge. The one-way north-south transmission of knowledge model has evolved into a multidimensional model. This new model requires more than just sensitivity to cultural differences. It requires a cultural competence that includes awareness, skills and knowledge in three areas; the culture of the group sending an advisor, the culture of the group receiving an advisor, and the cultural implications of the knowledge transmitted. These three areas are discussed in terms of a transfer of information on science literacy. | |||||||
言語 | en | |||||||
出版者 | ||||||||
出版者 | 広島大学教育開発国際協力研究センター | |||||||
言語 | ||||||||
言語 | eng | |||||||
資源タイプ | ||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||
出版タイプ | ||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||
ID登録 | ||||||||
ID登録 | 10.15027/34217 | |||||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||||
収録物識別子 | ||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||
収録物識別子 | 1344-2996 | |||||||
収録物識別子 | ||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||
収録物識別子 | AA11281847 | |||||||
開始ページ | ||||||||
開始ページ | 5 | |||||||
書誌情報 |
国際教育協力論集 Journal of International Cooperation in Education 巻 8, 号 1, p. 5-16, 発行日 2005-04-30 |
|||||||
旧ID | 34217 |