ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 国際教育協力論集
  3. 3巻1号

アフリカ7ヵ国における初等教育就学児童の読解力の男女間格差に関する統計的考察 : 教育の質調査のための南アフリカ諸国連合(SACMEQ)の調査結果から

https://doi.org/10.15027/34127
https://doi.org/10.15027/34127
9a3b4543-7f02-4a24-95ff-3fbb97f4d11d
名前 / ファイル ライセンス アクション
JICE_3-1_25.pdf JICE_3-1_25.pdf (61.5 KB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル アフリカ7ヵ国における初等教育就学児童の読解力の男女間格差に関する統計的考察 : 教育の質調査のための南アフリカ諸国連合(SACMEQ)の調査結果から
言語 ja
タイトル
タイトル Gender Defferences in Grade 6 Reading Literacy in Seven African Countries : Results from the Initial Project of Southern Africa Consortium for Monitoring Educational Quality (SACMEQ)
言語 en
作成者 齋藤, みを子

× 齋藤, みを子

ja 齋藤, みを子

en Saito, Mioko

Search repository
黒田, 一雄

× 黒田, 一雄

ja 黒田, 一雄

en Kuroda, Kazuo

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
権利情報
権利情報 Copyright (c) 2000 「国際教育協力論集」編集委員会
主題
主題Scheme NDC
主題 370
内容記述
内容記述 The Southern Africa Consortium for Monitoring Educational Quality (SACMEQ) is a network of 15 Ministries of Education (and Culture) in Sub-saharan Africa that undertakes educational policy research focused on providing information that will lead to improved decision-making with respect to planning the quality of education. The initial SACMEQ project involved a major data covering some 20,000 pupils, 3,000 teachers, and 1,000 school heads in 1,000 primary schools from seven countries in Southern Africa sub-region. This data collection provided detailed information about the condition of schooling and literacy levels of pupils in primary schools. Detailed analysis of the SACMEQ data have been carried out in order to examine gender differences in pupil literacy levels across five SACMEQ countries (Mauritius, Namibia, Zambia, Zanzibar, and Zimbebwe). The results of these analyses have been reported in an article by Saito(1998). This article supplements the Saito report by adding results from Kenya and Malawi. The article concludes that: (a) gender differences in reading literacy at the upper level of primary school are not significant in most countries in the sub-region; and (b) other differences in reading literacy for pupils from different socio-economic backgrounds and different school locations are significant in all seven countries. The paper further argues that, given the similarity in boys and girls literacy levels at the end of primary school, the participation by girls in secondary school suggests that a vast pool of talent is being wasted. Some suggestions have also been advanced to explain the lower participation by girls in secondary school. These suggestion cover issues that deserve further research attention.
言語 en
出版者
出版者 広島大学教育開発国際協力研究センター
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/34127
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1344-2996
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11281847
開始ページ
開始ページ 25
書誌情報 国際教育協力論集
Journal of International Cooperation in Education

巻 3, 号 1, p. 25-39, 発行日 2000-05-01
旧ID 34127
備考 ページ番号は冊子体による。
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-02-28 08:11:39.551612
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3