ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 国際教育協力論集
  3. 2巻2号

A Generalizable Model for Educational Policy Research in Developing Countries

https://doi.org/10.15027/34121
https://doi.org/10.15027/34121
1de7f646-69d0-4368-8cd7-7eb75f7f1175
名前 / ファイル ライセンス アクション
JICE_2-2_107.pdf JICE_2-2_107.pdf (129.4 KB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル A Generalizable Model for Educational Policy Research in Developing Countries
言語 en
作成者 Saito, Mioko

× Saito, Mioko

en Saito, Mioko

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
権利情報
権利情報 Copyright (c) 1999 「国際教育協力論集」編集委員会
主題
主題Scheme NDC
主題 370
内容記述
内容記述 The Southern Africa Consortium for Monitoring Educational Quality (SACMEQ) is a network of fifteen Ministries of Education that undertake educational policy research focused on providing information that will lead to improved decisions concerning planning the quality of education. This article describes SACMEQ'S philosophical foundations, objectives, structural mechanisms, and some of SACMEQ'S research results SACMEQ'S initial educational policy research project, SACMEQ-1, collected data in seven Southern Africa countries from over 20,000 pupils and some 2,000 teachers in 1,000 schools (Kariuki, Guantai, & Nzomo, in press; Kulpoo, 1998; Machingaidze, Pfukani, & Shumba, 1998; Chimombo & Milner in press; Nassor, 1998; Nkamba & Kanyika, 1998; Voigts, 1998b). Five national SACMEQ-1 policy reports have already been published and another two are in preparation. These reports have all figured prominently in debates concerning policy on improving the quality of education in the Southern Africa sub-region. The article illustrates the innovative and effective "working style" that has been adopted by SACMEQ, and suggests that this approach could be transferred to educational development and capacity building projects in other regions of the world.
言語 en
出版者
出版者 広島大学教育開発国際協力研究センター
言語
言語 eng
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/34121
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1344-2996
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11281847
開始ページ
開始ページ 107
書誌情報 国際教育協力論集
Journal of International Cooperation in Education

巻 2, 号 2, p. 107-117, 発行日 1999-10-01
旧ID 34121
備考 ページ番号は冊子体による。
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-02-28 08:10:40.199965
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3