ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 国際教育協力論集
  3. 1巻1号

今後の科学教育協力の目標と技術移転の方策 : フィリピンの理数科教育プロジェクト技術協力の経験から

https://doi.org/10.15027/34095
https://doi.org/10.15027/34095
ea95cb7e-35bf-4a64-9dc3-16199d9bb649
名前 / ファイル ライセンス アクション
JICE_1-1_31.pdf JICE_1-1_31.pdf (46.7 KB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル 今後の科学教育協力の目標と技術移転の方策 : フィリピンの理数科教育プロジェクト技術協力の経験から
言語 ja
タイトル
タイトル A Discussion of Science Education Cooperation Objectives and Future Technology Transfer : Experience in Project-Type Cooperation in Science and Math Education in the Philippines
言語 en
作成者 大隅, 紀和

× 大隅, 紀和

ja 大隅, 紀和

en Osumi, Norikazu

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
権利情報
権利情報 Copyright (c) 1998 「国際教育協力論集」編集委員会
主題
主題Scheme NDC
主題 370
内容記述
内容記述 In this paper, the author discusses science education cooperation objectives and technology transfer in the context of Japanese government official development assistance on the basis of his experience with project type cooperation at the Philippines. The author suggests a clear definition of technology transfer based on his long experiences in this field work. New science education approaches are a major issue in the world, and in the field of the overseas cooperation, it is important to consider the trend of increasing value placed on constructivist and authentic learning. This trend would contribute to the innovation of science education whether in developing or developed countries. Design and development of science teaching model curriculum is the most important expertise required of experts for project type cooperation. This model curriculum is not only for certain ODA projects, but also could even be a good model to be disseminated at the grass root level utilizing soft loan schemes. The author strongly asserts that international cooperation in science education should not increase the gaps between developed and developing countries, but should facilitate their catching up smoothly at the global level. Finally, the author suggests the value to future science education cooperation projects of having good global linkages with international organizations.
言語 en
出版者
出版者 広島大学教育開発国際協力研究センター
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/34095
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1344-2996
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11281847
開始ページ
開始ページ 31
書誌情報 国際教育協力論集
Journal of International Cooperation in Education

巻 1, 号 1, p. 31-43, 発行日 1998-06-01
旧ID 34095
備考 ページ番号は冊子体による。
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-02-28 08:06:38.731440
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3