ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 高等教育研究叢書
  3. 161巻

政策課題としての大学マネジメント人材養成

https://doi.org/10.15027/50761
https://doi.org/10.15027/50761
da0f5223-c8e4-48cc-872d-1beb9dbea9b5
名前 / ファイル ライセンス アクション
RIHE161.pdf RIHE161.pdf (3.8 MB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル 政策課題としての大学マネジメント人材養成
言語 ja
タイトル
タイトル University Manager Development as a Policy Issue
言語 en
作成者 加藤, 毅

× 加藤, 毅

ja 加藤, 毅

en KATO, Takeshi

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
内容記述
内容記述 The purposes of this study are to: (1) measure the impact of the recent higher education policy to empower university administrators; (2) clarify facts on the actual job characteristics of university administrators, the nurturing environment of their office, and the achievements and challenges of their workplace learning; (3) examine support measures, knowledge and skills required in the actual work of university management; and (4) measure discernment and engagement of university administrators for the spirit of foundation of their affiliated organization. Through this, the study seeks to support EBPM for the development of university management. The main findings of this study are as follows. Firstly, in spite of the introduction of a new management system to empower university administrators, mandated by the revision of the Standards for Establishment of Universities, about 80% of general employees and junior managers’ jobs are yet occupied by either routine-work or a little complicated tasks that can be mastered in a few years. Half of career-track employees and one third of junior managers work without difficult challenges. Secondly, as for career-track employees, about 23% engage in easy work and 21% achieve their tasks without workplace support. In total, about half do not need workplace support. Only 24% achieve tasks with workplace support, and as much as 32% left work unachieved. Thirdly, turning to managers, 62% point out problems related to training young people, and 28% note a deterioration of management practice. Over 70% deny direct usefulness of their in-house training experience. Fourth, referring the European Qualifications Framework, 88% of junior managers and 80% of managers self-assess their job at level 4: "Exercise self-management within the guidelines of work or study contexts that are usually predictable, but are subject to change" or below. Finally, half of the career-track employees and junior managers recognize they do not contribute to the spirit of foundation nor vision of the university at work.
言語 en
内容記述
内容記述タイプ TableOfContents
内容記述 はじめに… 1 問われている大学職員-EBPM のためのリサーチ・デザイン-… 5 大学職員の仕事の構造… 35 大学マネジメント現場の育成環境… 43 大学職員の仕事と職場学習… 51 大学マネジメント人材に求められる知識・スキルとその活用… 59 建学の精神と大学ビジョンの浸透と関与… 67 資料編 調査票と単純集計… 75 基本クロス集計… 88 自由記述内容… 109
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 高等教育研究叢書161
出版者
出版者 広島大学高等教育研究開発センター
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_2f33
資源タイプ book
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/50761
ID登録タイプ JaLC
関連情報
識別子タイプ ISBN
関連識別子 978-4-86637-030-9
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN10185602
書誌情報 高等教育研究叢書
Reviews in higher education

巻 161, 発行日 2021-03-31
旧ID 50761
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-02-28 03:08:17.114093
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3