ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 高等教育研究叢書
  3. 160巻

新たな人文・社会系教育と学生の学修へのインパクト : 学士課程教育への総合的アプローチの試み

https://doi.org/10.15027/50760
https://doi.org/10.15027/50760
dfc464b3-68eb-47a8-8734-0093c9faa585
名前 / ファイル ライセンス アクション
RIHE160.pdf RIHE160.pdf (4.8 MB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル 新たな人文・社会系教育と学生の学修へのインパクト : 学士課程教育への総合的アプローチの試み
言語 ja
タイトル
タイトル New Trends in the Humanities and Social Sciences and their Impact on Students: A Comprehensive Approach to Undergraduate Education
言語 en
作成者 小方, 直幸

× 小方, 直幸

ja 小方, 直幸

en OGATA, Naoyuki

Search repository
串本, 剛

× 串本, 剛

ja 串本, 剛

en KUSHIMOTO, Takeshi

Search repository
立石, 慎治

× 立石, 慎治

ja 立石, 慎治

en TATEISHI, Shinji

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
内容記述
内容記述 The purpose of this book is to clarify the renewed undergraduate education in the humanities and social sciences in the national university sector, from the viewpoint of organization, curriculum, and the impact on students’ learning. Three case-studies are selected on the basis of their name, academic field, type of reorganization, and date of formation: the School of Global Humanities and Social Science at Nagasaki University, the Faculty of Global Sciences at Yamaguchi University, and the School of Global and Community Studies at University of Fukui. First, the context of reorganization of each school and faculty, and the characteristics and structure of the curriculum are analyzed. Next the students’ learning behaviors and the impact of curriculum are analyzed based on a student survey, through comparison with the national student survey and between the three case-study organizations. Furthermore, the results from the student survey are reverified through a faculty survey. The results indicate that the three faculties, despite their similar names, have different characteristics of undergraduate education which have different impacts on student learning behavior and learning outcomes.
言語 en
内容記述
内容記述タイプ TableOfContents
内容記述 序章 研究の狙いと方法… 小方直幸 1 第1章 学部の概要とプログラムの特性… 串本剛 7 第2章 山口大学国際総合科学部… 小方直幸 17 第3章 福井大学国際地域学部… 小方直幸 29 第4章 長崎大学多文化社会学部… 小方直幸 41 第5章 学生の諸経験等に関する3学部の特性… 立石慎治 53 第6章 教員の認識… 立石慎治 63 結章 学士課程教育における総合的アプローチの意義… 小方直幸 73
出版者
出版者 広島大学高等教育研究開発センター
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_2f33
資源タイプ book
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/50760
ID登録タイプ JaLC
関連情報
識別子タイプ ISBN
関連識別子 978-4-86637-029-3
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN10185602
書誌情報 高等教育研究叢書
Reviews in higher education

巻 160, 発行日 2021-03-31
旧ID 50760
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-02-28 03:08:09.499553
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3