ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 高等教育研究叢書
  3. 134巻

付加的プログラムの展開から見たアジアの大学教育

https://doi.org/10.15027/42977
https://doi.org/10.15027/42977
4208845d-75c2-4069-aacf-87b775aa3556
名前 / ファイル ライセンス アクション
RIHE134.pdf RIHE134.pdf (2.6 MB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル 付加的プログラムの展開から見たアジアの大学教育
言語 ja
タイトル
タイトル Undergraduate Education in Asia: The Cases for the Development of Additional Programs
言語 en
作成者 南部, 広孝

× 南部, 広孝

ja 南部, 広孝

en Nanbu, Hirotaka

Search repository
全, 京和

× 全, 京和

ja 全, 京和

Search repository
廖, 于晴

× 廖, 于晴

ja 廖, 于晴

Search repository
白銀, 研五

× 白銀, 研五

ja 白銀, 研五

Search repository
渡辺, 雅幸

× 渡辺, 雅幸

ja 渡辺, 雅幸

Search repository
中島, 悠介

× 中島, 悠介

ja 中島, 悠介

en Nakajima, Yusuke

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
主題
主題Scheme NDC
主題 370
内容記述
内容記述 This book explores the characteristics and developments of undergraduate education in Asia, focusing on Additional Programs. Although undergraduate education varies between countries, the curricula have traditionally been designed for specialized fields and professions. However, universities are responding to changing environments such as globalization; the emerging knowledge-based society; the dynamics of democratization; and the expansion of higher education scale. It leads them to revise their regular curricula and to introduce Additional Programs that promote activities that are not included in the regular curricula. In our study, Additional Programs are divided into two types: supplementary and enrichment. The former examples are remedial education and learning support for poor academic performance students, and the latter ones are programs that strengthen research capabilities and supporting acquisition of qualifications or licences. We observe similarities and differences regarding Additional Programs and consider the philosophy of education reform in South Korea, China, Taiwan, Vietnam, India, the United Arab Emirates and Qatar. The study provides a more comprehensive understanding of undergraduate education in Asia. In conclusion, these countries all develop Additional Programs, both supplementary and enrichment, beyond their regular curricula without regard to scale of undergraduate education or the regime. On the other hand, differences between the developments are found, which reflect the status of undergraduate education, the political situation, the economic system, social demand, and the university’s educational philosophy.
言語 en
内容記述
内容記述タイプ TableOfContents
内容記述 序章 研究目的と分析の視点 南部広孝…1 第1 章 韓国における付加的プログラムの展開 全京和…11 第2 章 中国における教育課程改革と付加的プログラムの展開 南部広孝…23 第3 章 台湾における付加的プログラムの展開と役割 廖于晴…35 第4 章 ベトナムにおける付加的プログラムの展開 白銀研五…49 第5 章 インドにおける付加的プログラムの展開 渡辺雅幸…63 第6 章 UAE・カタールにおける付加的プログラムの展開 中島悠介…75 終章 付加的プログラムの展開から見たアジアの大学教育 中島悠介・南部広孝…87
出版者
出版者 広島大学高等教育研究開発センター
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_2f33
資源タイプ book
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/42977
ID登録タイプ JaLC
関連情報
識別子タイプ ISBN
関連識別子 978-4-902808-99-5
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN10185602
書誌情報 高等教育研究叢書
Reviews in higher education

巻 134, 発行日 2017-03-31
旧ID 42977
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-02-28 03:03:04.053794
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3