Item type |
デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1) |
公開日 |
2024-05-09 |
タイトル |
|
|
タイトル |
「海外教育実地研究2023」におけるアメリカの小中学校での授業実践報告 |
|
言語 |
ja |
タイトル |
|
|
タイトル |
Report on Teaching Practices in United States Elementary/Secondary Schools in “Overseas Education Field Research 2023" |
|
言語 |
en |
作成者 |
松浦, 武人
木下, 博義
中島, 敦夫
田中, 佑明
大岡, 紘子
沖坂, 柚香
澤田, 侑奈
川口, 知佐子
|
アクセス権 |
|
|
アクセス権 |
open access |
|
アクセス権URI |
http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 |
権利情報 |
|
|
言語 |
ja |
|
権利情報 |
Copyright (c) 2024 教職開発専攻 |
主題 |
|
|
言語 |
en |
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
global education |
主題 |
|
|
言語 |
en |
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
teaching practice |
主題 |
|
|
言語 |
en |
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
teaching development |
主題 |
|
|
言語 |
en |
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
cross cultural understanding |
主題 |
|
|
言語 |
ja |
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
グローバル教育 |
主題 |
|
|
言語 |
ja |
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
教育実践 |
主題 |
|
|
言語 |
ja |
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
教職開発 |
主題 |
|
|
言語 |
ja |
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
異文化理解 |
内容記述 |
|
|
内容記述 |
This study discusses the teaching practices in elementary/secondary schools in the United States. The participants were four graduate students and one in-service teacher. They observed classes in two North Carolina public schools and planned and conducted English classes on Japanese society and culture. Their main outcomes were as follows: 1) They developed practical teaching skills by teaching students from different cultural backgrounds. 2) They gained the ability to design, implement, and evaluate programs to promote global partnerships. Furthermore, they were also more motivated for future teaching development. |
|
言語 |
en |
出版者 |
|
|
出版者 |
広島大学大学院人間社会科学研究科教職開発専攻 |
|
言語 |
ja |
出版者 |
|
|
出版者 |
Hiroshima University Professional Graduate School for Teacher Education |
|
言語 |
en |
言語 |
|
|
言語 |
jpn |
資源タイプ |
|
|
資源タイプ識別子 |
http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 |
|
資源タイプ |
departmental bulletin paper |
出版タイプ |
|
|
出版タイプ |
VoR |
|
出版タイプResource |
http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |
ID登録 |
|
|
ID登録 |
10.15027/55231 |
|
ID登録タイプ |
JaLC |
開始ページ |
|
|
開始ページ |
23 |
書誌情報 |
ja : 教職開発研究
en : Journal of Professional Development for Teachers and School Leaders
号 7,
p. 23-29,
ページ数 7,
発行日 2024-03-15
|
見出し |
|
|
大見出し |
原著論文 |
|
言語 |
ja |
見出し |
|
|
大見出し |
Article |
|
言語 |
en |
旧ID |
55231 |