ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 教職開発研究
  3. 6号

統合的・発展的に考察する力を育成する算数科授業の開発 : 第1学年「ながさ・かさ」第2学年「長さ」における異学年交流を通して

https://doi.org/10.15027/53632
https://doi.org/10.15027/53632
58df5b62-9787-44d4-8313-8f4187f41f46
名前 / ファイル ライセンス アクション
JPDTSL_6_1.pdf JPDTSL_6_1.pdf (707.4 KB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-28
タイトル
タイトル 統合的・発展的に考察する力を育成する算数科授業の開発 : 第1学年「ながさ・かさ」第2学年「長さ」における異学年交流を通して
言語 ja
タイトル
タイトル Lesson Development in Mathematics Education Aimed at Fostering the Ability of Integrated and Developmental Thinking: Through Cross-Grade Exchange in the Lessons on “Length and Bulk" in the First Grade& “Length" in the Second Grade
言語 en
作成者 川口, 知佐子

× 川口, 知佐子

ja 川口, 知佐子

en KAWAGUCHI, Chisako

Search repository
松浦, 武人

× 松浦, 武人

ja 松浦, 武人

en MATSUURA, Taketo

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
権利情報
言語 ja
権利情報 Copyright (c) 2023 教職開発専攻
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 Multiple classes
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 Cross-grade exchange
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 Ability to think in an integrated and developmental manner
主題
言語 ja
主題Scheme Other
主題 複式学級
主題
言語 ja
主題Scheme Other
主題 異学年交流
主題
言語 ja
主題Scheme Other
主題 統合的・発展的に考察する力
内容記述
内容記述 This study aims to clarify the ideal lesson method to foster the ability of integrated and developmental thinking by focusing on exchange in combined classes. Three aspects must be considered to make the most of the interaction scene. The first is to structure a unit so that contents that handle the same viewpoint and way of thinking can be set simultaneously. The second is to structure the class so that an exchange time between different grades can be created within one unit time. This was practiced in a unit that deals with the same measurement area. The evaluation was conducted by observing the consideration in an integrated and developmental manner based on the utterance record and the descriptions of the reflection of the children. The results were as follows. By considering the unit structure, setting an exchange time between different grades, and using common teaching materials, it is possible to foster the ability of integrated and developmental thinking.
言語 en
出版者
出版者 広島大学大学院人間社会科学研究科教職開発専攻
言語 ja
出版者
出版者 Hiroshima University Professional Graduate School for Teacher Education
言語 en
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/53632
ID登録タイプ JaLC
開始ページ
開始ページ 1
書誌情報 ja : 教職開発研究
en : Journal of Professional Development for Teachers and School Leaders

号 6, p. 1-10, ページ数 10, 発行日 2023-03-15
見出し
大見出し 原著論文
言語 ja
見出し
大見出し Article
言語 en
旧ID 53632
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-02-27 15:03:04.276932
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3