ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 教職開発研究
  3. 5号

算数・数学に対する好意的な態度の育成を目指す教材の開発 : 数学の美しさの感得を通して

https://doi.org/10.15027/52086
https://doi.org/10.15027/52086
cec36e25-2851-41ba-8ad8-b7d911982b13
名前 / ファイル ライセンス アクション
JPDTSL_5_33.pdf JPDTSL_5_33.pdf (1.3 MB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル 算数・数学に対する好意的な態度の育成を目指す教材の開発 : 数学の美しさの感得を通して
言語 ja
タイトル
タイトル Development of Educational Materials to Foster Favorable Attitudes toward Mathematics: Appreciating the Beauty of Mathematics
言語 en
作成者 木原, 正智

× 木原, 正智

ja 木原, 正智

en KIHARA, Masatomo

Search repository
松浦, 武人

× 松浦, 武人

ja 松浦, 武人

en Matsuura, Taketo

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
権利情報
権利情報 Copyright (c) 2022 教職開発専攻
主題
主題Scheme Other
主題 Attitude toward Mathematics
主題
主題Scheme Other
主題 Beauty of Mathematics
主題
主題Scheme Other
主題 Silver Ratio
主題
主題Scheme Other
主題 Golden Ratio
主題
主題Scheme Other
主題 算数・数学に対する態度
主題
主題Scheme Other
主題 数学の美しさ
主題
主題Scheme Other
主題 白銀比
主題
主題Scheme Other
主題 黄金比
内容記述
内容記述 The purpose of this study is to develop educational materials that foster favorable attitudes by appreciating the beauty of mathematics. Specifically, we developed teaching material focusing on the silver and golden ratios for sixth graders in elementary school, and analyzed the contents of questionnaires. We confirmed that the educational material developed had a positive impact on students’ appreciation for the beauty of mathematics, and on their attitudes toward mathematics. For instance, 90% of the students had the desire to learn more through the teaching material. Furthermore, the study shows that it is probable that students appreciate the beauty of mathematics by exploring the silver and golden ratios in junior and senior high school as well as in elementary school. As an example, we explain the beauty of mathematics that high school students are able to appreciate through the connection between the golden ratio and the Fibonacci sequence in this paper.
言語 en
出版者
出版者 広島大学大学院人間社会科学研究科教職開発専攻
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/52086
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 2433-8664
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12860624
開始ページ
開始ページ 33
書誌情報 教職開発研究
Journal of Professional Development for Teachers and School Leaders

号 5, p. 33-42, 発行日 2022-03-15
見出し
大見出し 原著論文
言語 ja
見出し
大見出し Article
言語 en
旧ID 52086
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-02-27 15:02:30.377224
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3