WEKO3
アイテム
小学校算数科における一次式の乗法の素地指導に関する研究 : 帯分数同士の乗法と図的表現との関連付けを通して
https://doi.org/10.15027/52084
https://doi.org/10.15027/52084d7dacf30-4854-40ff-9b19-01abc950999d
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
Item type | デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1) | |||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2023-03-18 | |||||||||||||
タイトル | ||||||||||||||
タイトル | 小学校算数科における一次式の乗法の素地指導に関する研究 : 帯分数同士の乗法と図的表現との関連付けを通して | |||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||
タイトル | ||||||||||||||
タイトル | A Study on the Teaching of the Multiplication of Linear Expressions in Elementary School Mathematics: The Association between Multiplication of Mixed Fractions and Graphical Representation | |||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||
作成者 |
岩本, 充弘
× 岩本, 充弘
× 松浦, 武人
|
|||||||||||||
アクセス権 | ||||||||||||||
アクセス権 | open access | |||||||||||||
アクセス権URI | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | |||||||||||||
権利情報 | ||||||||||||||
権利情報 | Copyright (c) 2022 教職開発専攻 | |||||||||||||
主題 | ||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | Linear expression | |||||||||||||
主題 | ||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | Multiplication between mixed fractions | |||||||||||||
主題 | ||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | Distributive law | |||||||||||||
主題 | ||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | Graphical representation | |||||||||||||
主題 | ||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | 一次式の乗法 | |||||||||||||
主題 | ||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | 帯分数同士の乗法 | |||||||||||||
主題 | ||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | 分配法則 | |||||||||||||
主題 | ||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | 図的表現 | |||||||||||||
内容記述 | ||||||||||||||
内容記述 | The purpose of this study is to design, practice, and verify a lesson that will lead to the foundation of multiplication between linear expressions in the learning of multiplication between mixed fractions in the sixth grade of elementary school, and to obtain suggestions for learning instruction. For this purpose, this paper organizes and examines relevant literature and previous studies, and conceives a lesson that encourages students to relate the four-square area diagram to equations, numbers, and words. The performance of the children before and after the class was evaluated using a rubric. A significant difference was found in the test of the difference in the percentage of children who achieved the pre- and post-assessment criteria, indicating that the conceived lesson was effective in preparing students for the multiplication of linear expressions. | |||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||
出版者 | ||||||||||||||
出版者 | 広島大学大学院人間社会科学研究科教職開発専攻 | |||||||||||||
言語 | ||||||||||||||
言語 | jpn | |||||||||||||
資源タイプ | ||||||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||||||
出版タイプ | ||||||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||||||
ID登録 | ||||||||||||||
ID登録 | 10.15027/52084 | |||||||||||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||||||||||
収録物識別子 | ||||||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||||||
収録物識別子 | 2433-8664 | |||||||||||||
収録物識別子 | ||||||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||||||
収録物識別子 | AA12860624 | |||||||||||||
開始ページ | ||||||||||||||
開始ページ | 11 | |||||||||||||
書誌情報 |
教職開発研究 Journal of Professional Development for Teachers and School Leaders 号 5, p. 11-21, 発行日 2022-03-15 |
|||||||||||||
見出し | ||||||||||||||
大見出し | 原著論文 | |||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||
見出し | ||||||||||||||
大見出し | Article | |||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||
旧ID | 52084 |