ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 教職開発研究
  3. 5号

小学校算数科における一次式の乗法の素地指導に関する研究 : 帯分数同士の乗法と図的表現との関連付けを通して

https://doi.org/10.15027/52084
https://doi.org/10.15027/52084
d7dacf30-4854-40ff-9b19-01abc950999d
名前 / ファイル ライセンス アクション
JPDTSL_5_11.pdf JPDTSL_5_11.pdf (1.0 MB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル 小学校算数科における一次式の乗法の素地指導に関する研究 : 帯分数同士の乗法と図的表現との関連付けを通して
言語 ja
タイトル
タイトル A Study on the Teaching of the Multiplication of Linear Expressions in Elementary School Mathematics: The Association between Multiplication of Mixed Fractions and Graphical Representation
言語 en
作成者 岩本, 充弘

× 岩本, 充弘

ja 岩本, 充弘

en IWAMOTO , Takahiro

Search repository
松浦, 武人

× 松浦, 武人

ja 松浦, 武人

en Matsuura, Taketo

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
権利情報
権利情報 Copyright (c) 2022 教職開発専攻
主題
主題Scheme Other
主題 Linear expression
主題
主題Scheme Other
主題 Multiplication between mixed fractions
主題
主題Scheme Other
主題 Distributive law
主題
主題Scheme Other
主題 Graphical representation
主題
主題Scheme Other
主題 一次式の乗法
主題
主題Scheme Other
主題 帯分数同士の乗法
主題
主題Scheme Other
主題 分配法則
主題
主題Scheme Other
主題 図的表現
内容記述
内容記述 The purpose of this study is to design, practice, and verify a lesson that will lead to the foundation of multiplication between linear expressions in the learning of multiplication between mixed fractions in the sixth grade of elementary school, and to obtain suggestions for learning instruction. For this purpose, this paper organizes and examines relevant literature and previous studies, and conceives a lesson that encourages students to relate the four-square area diagram to equations, numbers, and words. The performance of the children before and after the class was evaluated using a rubric. A significant difference was found in the test of the difference in the percentage of children who achieved the pre- and post-assessment criteria, indicating that the conceived lesson was effective in preparing students for the multiplication of linear expressions.
言語 en
出版者
出版者 広島大学大学院人間社会科学研究科教職開発専攻
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/52084
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 2433-8664
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12860624
開始ページ
開始ページ 11
書誌情報 教職開発研究
Journal of Professional Development for Teachers and School Leaders

号 5, p. 11-21, 発行日 2022-03-15
見出し
大見出し 原著論文
言語 ja
見出し
大見出し Article
言語 en
旧ID 52084
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-02-27 15:02:13.436907
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3