ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 教職開発研究
  3. 1号

生命尊重の価値を深める道徳授業の開発

https://doi.org/10.15027/50655
https://doi.org/10.15027/50655
8f5c7eb5-1d6d-4419-a4d4-42792a6e409a
名前 / ファイル ライセンス アクション
JPDTSL_1_11.pdf JPDTSL_1_11.pdf (4.5 MB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル 生命尊重の価値を深める道徳授業の開発
言語 ja
タイトル
タイトル Development of the Moral Lesson Methods of Teachers for deepening the Value of the Respect for Life
言語 en
作成者 鈴木, 由美子

× 鈴木, 由美子

ja 鈴木, 由美子

en SUZUKI, Yumiko

Search repository
小原, 智穂

× 小原, 智穂

ja 小原, 智穂

en OBARA, Chiho

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
権利情報
権利情報 Copyright (c) 2018 教職開発講座
主題
主題Scheme Other
主題 moral education
主題
主題Scheme Other
主題 moral lesson
主題
主題Scheme Other
主題 the value of respect for life
主題
主題Scheme Other
主題 道徳教育
主題
主題Scheme Other
主題 道徳授業
主題
主題Scheme Other
主題 生命尊重の価値
内容記述
内容記述 This thesis investigates the lesson methods of teachers for deepening the value of the respect for life. We analyzed the questions from the teachers and the children's responses in a morality lesson for fifth grade elementary school students, clarifying a method for deepening the children's thoughts. As a result, the following three points were clarified. The first was to have the students find questions during the class. It was shown that, instead of having the teacher prepare questions in advance, having the students find questions and try to solve them on their own gave the students the attitude to think on their own. The second was to give the students a method for thinking. It was shown that by giving the students a method for comparing the changes in thoughts and a method for finding the differences between the main character and the people around them, they can learn autonomous thinking. The third was to deepen the teacher's outlook on human life. Deepening the understanding of human life wherein one both shows human vulnerability yet tries to live proudly gives depth to the research of teaching materials and lesson composition. It was shown that this kind of teacher stance deepens the children's thoughts.
言語 en
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 本研究はJSPS科研費16K04766の助成を受けたものです。
出版者
出版者 広島大学大学院教育学研究科 教職開発講座
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/50655
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 2433-8664
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12860624
開始ページ
開始ページ 11
書誌情報 教職開発研究
Journal of Professional Development for Teachers and School Leaders

号 1, p. 11-16, 発行日 2018-03-15
見出し
大見出し 原著論文
言語 ja
見出し
大見出し Article
言語 en
旧ID 50655
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-02-27 15:00:18.882708
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3