Item type |
デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1) |
公開日 |
2024-04-10 |
タイトル |
|
|
タイトル |
「withitness」を踏まえたインクルーシブな学級経営の創出(2) : 小学校教師による教室での状況認識の実際 |
|
言語 |
ja |
タイトル |
|
|
タイトル |
Creating Inclusive Classroom Management Based on "withitness": Situational awareness of elementary school teachers in their classrooms |
|
言語 |
en |
作成者 |
若松, 昭彦
岸本, 勝義
井上, 恵子
頼政, 浩
津守, 松美
山根, 富貴
川野, 彰子
宮下, 久美子
柴原, 敦子
佐々木, 郁香
中崎, 純奈
奥西, 郁恵
髙本, 静香
國定, 優子
戸田, 忠司
中脇, 有沙
田谷, 麻美
浅野, 有香
渡邊, 和輝
仲村, 尚記
冨田, 彩名
本郷, 睦子
中内, 健太
末長, 浩一
森, 美紗子
久保田, 朝美
寺尾, 京子
有安, 由紀
藤原, 照弘
谷口, 祐佳
額田, 留美
杉山, 高志
若松, 美沙
|
アクセス権 |
|
|
アクセス権 |
open access |
|
アクセス権URI |
http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 |
主題 |
|
|
言語 |
en |
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
situational awareness |
主題 |
|
|
言語 |
en |
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
classroom |
主題 |
|
|
言語 |
en |
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
elementary school teachers |
内容記述 |
|
|
内容記述 |
The purpose of this study was to identify the specifics of situational awareness in the classroom by elementary school teachers. In the lower grades, based on their approach to children's growth, they emphasized the accumulation of diverse experiences by each child and the sharing of diverse experiences by the whole class. In the middle grades, based on the close relationship with the children's growth, emphasis was placed on the promotion of awareness of the existence of oneself and others. In the upper grades, they emphasized awareness of the speaker and listener during presentations, awareness as a member of the class, and learning from each other. In the special-needs classes, the teachers took into consideration the characteristics of each child, created an original environment, and emphasized the further development of interests. |
|
言語 |
en |
出版者 |
|
|
出版者 |
広島大学大学院人間社会科学研究科附属教育実践総合センター |
|
言語 |
ja |
出版者 |
|
|
出版者 |
Center for School Education Research and Development, Graduate School of Humanities and Social Sciences, Hiroshima University |
|
言語 |
en |
言語 |
|
|
言語 |
jpn |
資源タイプ |
|
|
資源タイプ識別子 |
http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 |
|
資源タイプ |
departmental bulletin paper |
出版タイプ |
|
|
出版タイプ |
VoR |
|
出版タイプResource |
http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |
ID登録 |
|
|
ID登録 |
10.15027/55121 |
|
ID登録タイプ |
JaLC |
助成情報 |
|
|
|
助成機関名 |
日本学術振興会 |
|
|
言語 |
ja |
|
|
研究課題番号URI |
https://kaken.nii.ac.jp/ja/grant/KAKENHI-PROJECT-23K02413/ |
|
|
研究課題番号 |
23K02413 |
|
|
研究課題名 |
多様性を包含する学校・学級集団創出に向けた質的研究及び課題発見・解決ツールの開発 |
|
|
言語 |
ja |
助成情報 |
|
|
|
助成機関名 |
Japan Society for the Promotion of Science |
|
|
言語 |
en |
|
|
研究課題名 |
多様性を包含する学校・学級集団創出に向けた質的研究及び課題発見・解決ツールの開発 |
|
|
言語 |
ja |
開始ページ |
|
|
開始ページ |
109 |
書誌情報 |
ja : 学校教育実践学研究
en : Hiroshima journal of school education
巻 30,
p. 109-116,
ページ数 8,
発行日 2024-03-15
|
見出し |
|
|
大見出し |
学校経営・学級経営 |
|
言語 |
ja |
見出し |
|
|
大見出し |
School Management and Class Management |
|
言語 |
en |
旧ID |
55121 |