ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 学校教育実践学研究
  3. 30巻

初年次の教師教育者にとって実践を「発信」することはどのような意味をもつか : 5名の教師教育者による協同的なセルフスタディを通して

https://doi.org/10.15027/55120
https://doi.org/10.15027/55120
1a3eeb75-d922-4c81-b338-1f1210ff8e53
名前 / ファイル ライセンス アクション
HiroshimaJSchEduc_30_95.pdf HiroshimaJSchEduc_30_95.pdf (1.6 MB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2024-04-10
タイトル
タイトル 初年次の教師教育者にとって実践を「発信」することはどのような意味をもつか : 5名の教師教育者による協同的なセルフスタディを通して
言語 ja
タイトル
タイトル What Does It Mean for Initial Teacher Educators to “Narrate" Their Practices?: An Exploration through Collaborative Self-Studies by Five Teacher Educators
言語 en
作成者 川村, 拓也

× 川村, 拓也

ja 川村, 拓也

en Kawamura, Takuya

Search repository
小泉, 志信

× 小泉, 志信

ja 小泉, 志信

en Koizumi, Shinobu

Search repository
川本, 吉太郎

× 川本, 吉太郎

ja 川本, 吉太郎

en Kawamoto, Yoshitaro

Search repository
迫, 有香

× 迫, 有香

ja 迫, 有香

en Sako, Yuka

Search repository
大坂, 遊

× 大坂, 遊

ja 大坂, 遊

en Osaka, Yu

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 initial teacher educator
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 self-study
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 present
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 teacher education practice
内容記述
内容記述 In this self-study, five teacher educators, including a trio engaged in a critical friend dynamic, explored the narrating of their teacher education practices during the inaugural year as university-based teacher educators. Two of the teacher educators underwent individual interviews conducted by a critical friend, covering aspects such as background, motivation, methods, and outcomes of their narrating of practices. The interview transcripts were subjected to analysis using the SCAT (Steps for Coding and Theorization) framework, as outlined by Ohtani (2019). While both teacher educators engaged in narrating their practices, distinctions emerged in terms of their intended audiences, modalities, and objectives. One adopted an academic self-study approach, targeting primarily fellow researchers, while the other opted for a weblog format, aiming for broader accessibility, including his own students. Despite these divergences, commonalities surfaced in their shared concerns, conflicts, beliefs, and perceptions of their roles as 'young' teacher educators within university settings, motivating them to disseminate their approaches to teacher education. Motivated in part by apprehensions and uncertainties surrounding their standing within academic communities, both two teacher educators recognized tangible outcomes and benefits stemming from their narrating of practices.
言語 en
出版者
出版者 広島大学大学院人間社会科学研究科附属教育実践総合センター
言語 ja
出版者
出版者 Center for School Education Research and Development, Graduate School of Humanities and Social Sciences, Hiroshima University
言語 en
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/55120
ID登録タイプ JaLC
開始ページ
開始ページ 95
書誌情報 ja : 学校教育実践学研究
en : Hiroshima journal of school education

巻 30, p. 95-108, ページ数 14, 発行日 2024-03-15
見出し
大見出し 教師教育・教員養成
言語 ja
見出し
大見出し Teacher Education and Training
言語 en
旧ID 55120
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-02-27 14:52:21.926469
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3