WEKO3
アイテム
生物多様性の保全における倫理的課題に関する意識調査の検討
https://doi.org/10.15027/55116
https://doi.org/10.15027/55116bfcf50b5-b946-4f33-8a4f-52ae7aa16c44
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
Item type | デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1) | |||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2024-04-10 | |||||||||||||||||
タイトル | ||||||||||||||||||
タイトル | 生物多様性の保全における倫理的課題に関する意識調査の検討 | |||||||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||||||
タイトル | ||||||||||||||||||
タイトル | A Preliminary Study of Awareness Survey on Ethical Issues in Biodiversity Conservation | |||||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||||||
作成者 |
竹下, 俊治
× 竹下, 俊治
× 横田, 彩
× 山本, 佑樹
|
|||||||||||||||||
アクセス権 | ||||||||||||||||||
アクセス権 | open access | |||||||||||||||||
アクセス権URI | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | |||||||||||||||||
主題 | ||||||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||
主題 | biodiversity | |||||||||||||||||
主題 | ||||||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||
主題 | ethical issues | |||||||||||||||||
主題 | ||||||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||
主題 | wareness survey | |||||||||||||||||
内容記述 | ||||||||||||||||||
内容記述 | In the present study, we conducted a survey of students who are planning to become science teachers to determine the degree to which they are aware of biodiversity conservation as a topic related to bioethics. Based on the results of this survey, we examined the questionnaire items to grasp the actual awareness of science teachers and elementary ti high school students regarding ethical issues related to biodiversity conservation. The results showed that topics related to bioethics include medical treatment such as organ transplantation, and invasive alien species, and that there is also a certain level of interest in biodiversity conservation. The questionnaire included a list of 180 items, mainly based on one's own experience. Specifically, these included childhood play, interaction with living things such as keeping pets, knowledge about living things, and harm caused by living things. When conducting a questionnaire survey, these items need to be organized systematically to enable effective analysis. | |||||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||||||
出版者 | ||||||||||||||||||
出版者 | 広島大学大学院人間社会科学研究科附属教育実践総合センター | |||||||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||||||
出版者 | ||||||||||||||||||
出版者 | Center for School Education Research and Development, Graduate School of Humanities and Social Sciences, Hiroshima University | |||||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||||||
言語 | ||||||||||||||||||
言語 | jpn | |||||||||||||||||
資源タイプ | ||||||||||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||||||||||
出版タイプ | ||||||||||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||||||||||
ID登録 | ||||||||||||||||||
ID登録 | 10.15027/55116 | |||||||||||||||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||||||||||||||
助成情報 | ||||||||||||||||||
助成機関名 | 日本学術振興会 | |||||||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||||||
研究課題番号URI | https://kaken.nii.ac.jp/ja/grant/KAKENHI-PROJECT-21K18510/ | |||||||||||||||||
研究課題番号 | 21K18510 | |||||||||||||||||
研究課題名 | 初等・中等教育における科学倫理教育 | |||||||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||||||
助成情報 | ||||||||||||||||||
助成機関名 | Japan Society for the Promotion of Science | |||||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||||||
研究課題番号URI | https://kaken.nii.ac.jp/ja/grant/KAKENHI-PROJECT-19K02708/ | |||||||||||||||||
研究課題番号 | 19K02708 | |||||||||||||||||
研究課題名 | 初等・中等教育における科学倫理教育 | |||||||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||||||
助成情報 | ||||||||||||||||||
助成機関名 | 日本学術振興会 | |||||||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||||||
研究課題番号URI | https://kaken.nii.ac.jp/ja/grant/KAKENHI-PROJECT-22K02946/ | |||||||||||||||||
研究課題番号 | 22K02946 | |||||||||||||||||
研究課題名 | 探究のネットワーク構築を基盤とした理科学習高度化プログラムの開発および実践的検証 | |||||||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||||||
助成情報 | ||||||||||||||||||
助成機関名 | Japan Society for the Promotion of Science | |||||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||||||
研究課題名 | 探究のネットワーク構築を基盤とした理科学習高度化プログラムの開発および実践的検証 | |||||||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||||||
助成情報 | ||||||||||||||||||
助成機関名 | 日本学術振興会 | |||||||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||||||
研究課題名 | システム思考を基軸とした科目横断的な中等理科の学習文脈:地球領域を中心として | |||||||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||||||
助成情報 | ||||||||||||||||||
助成機関名 | Japan Society for the Promotion of Science | |||||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||||||
研究課題名 | システム思考を基軸とした科目横断的な中等理科の学習文脈:地球領域を中心として | |||||||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||||||
開始ページ | ||||||||||||||||||
開始ページ | 67 | |||||||||||||||||
書誌情報 |
ja : 学校教育実践学研究 en : Hiroshima journal of school education 巻 30, p. 67-70, ページ数 4, 発行日 2024-03-15 |
|||||||||||||||||
見出し | ||||||||||||||||||
大見出し | 教師教育・教員養成 | |||||||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||||||
見出し | ||||||||||||||||||
大見出し | Teacher Education and Training | |||||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||||||
旧ID | 55116 |