ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 学校教育実践学研究
  3. 30巻

多文化社会における相互文化的対話に向けた歴史教育内容構成の特質 : 欧州評議会の“Shared Histories for Europe without Dividing Lines"の場合

https://doi.org/10.15027/55111
https://doi.org/10.15027/55111
c6f1eb5d-35ef-4c6d-9f12-04f63acb9cd5
名前 / ファイル ライセンス アクション
HiroshimaJSchEduc_30_27.pdf HiroshimaJSchEduc_30_27.pdf (3.0 MB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2024-04-10
タイトル
タイトル 多文化社会における相互文化的対話に向けた歴史教育内容構成の特質 : 欧州評議会の“Shared Histories for Europe without Dividing Lines"の場合
言語 ja
タイトル
タイトル The Characteristics of the History Education Content structure for Intercultural Dialogue in a Multicultural Society: The Case of the Council of Europe’s “Shared Histories for Europe without Dividing Lines"
言語 en
作成者 川口, 広美

× 川口, 広美

ja 川口, 広美

en Kawaguchi, Hiromi

Search repository
村上, 遥大

× 村上, 遥大

ja 村上, 遥大

en Murakami, Haruto

Search repository
岡井, 美咲希

× 岡井, 美咲希

ja 岡井, 美咲希

en Okai, Misaki

Search repository
村上, 正龍

× 村上, 正龍

ja 村上, 正龍

en Murakami, Masatatsu

Search repository
首藤, 慧真

× 首藤, 慧真

ja 首藤, 慧真

en Shuto, Keishin

Search repository
正出, 七瀬

× 正出, 七瀬

ja 正出, 七瀬

en Shode, Nanase

Search repository
田中, 崚斗

× 田中, 崚斗

ja 田中, 崚斗

en Tanaka, Ryouto

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 Intercultural Dialogue
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 Council of Europe’s Curriculum
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 History Education
内容記述
内容記述 The aim of this article is to elucidate the characteristics of the content structure of the history curriculum “Shared Histories for Europe without Dividing Lines", developed by the Council of Europe for intercultural dialogue in a multicultural society. After the analysis, this study showed that social history was selected as the main scope of the curriculum. In addition, the following two principles were found in the learning process of the unit. (i) relativising the learners’ values that reflected by each nation from the perspective of European “shared values". (ii) relativising the European values from the non-European perspectives. Comparing the previous studies, this study showed the more concrete contents and learning process. This study also have a potential to provide a new perspective on history education curriculum as multicultural education in Japan.
言語 en
出版者
出版者 広島大学大学院人間社会科学研究科附属教育実践総合センター
言語 ja
出版者
出版者 Center for School Education Research and Development, Graduate School of Humanities and Social Sciences, Hiroshima University
言語 en
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/55111
ID登録タイプ JaLC
開始ページ
開始ページ 27
書誌情報 ja : 学校教育実践学研究
en : Hiroshima journal of school education

巻 30, p. 27-36, ページ数 10, 発行日 2024-03-15
見出し
大見出し 学習指導法・教材およびカリキュラム開発
言語 ja
見出し
大見出し Teaching Method, Teaching Material Development, and Curriculum Development
言語 en
旧ID 55111
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-02-27 14:51:06.930521
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3