Item type |
デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1) |
公開日 |
2024-04-10 |
タイトル |
|
|
タイトル |
イギリス地理教科書における地域調査・フィールドワーク単元の分析 |
|
言語 |
ja |
タイトル |
|
|
タイトル |
Analysis of Regional Survey / Fieldwork Units in British Geography Textbooks |
|
言語 |
en |
作成者 |
由井, 義通
阪上, 弘彬
横川, 知司
潘, 意涵
原田, 歩
劉, 暁一
沈, 彧磬
王, 莹
木村, 海斗
首藤, 慧真
村上, 正龍
徐, 敏諾
田渕, 雄一朗
溝口, 雄介
森, 俊輔
高, 亦揚
|
アクセス権 |
|
|
アクセス権 |
open access |
|
アクセス権URI |
http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 |
主題 |
|
|
言語 |
en |
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
regional survey |
主題 |
|
|
言語 |
en |
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
fieldwork |
主題 |
|
|
言語 |
en |
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
geographical education |
主題 |
|
|
言語 |
en |
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
UK |
主題 |
|
|
言語 |
en |
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
textbook |
内容記述 |
|
|
内容記述 |
This study aims to clarify what kind of learning content and learning activities are comprised in units of regional research and fieldwork in the UK, where regional learning is emphasized, and what kind of qualities and abilities are being developed. The authors would like to analyze and examine the content of British secondary education geography textbooks and obtain useful suggestions for improving regional survey learning in Japan. As a result of textbook analysis, fieldwork learning in British geography studies actively incorporates new methods such as GIS, while learning activities that consider multipul perspectives of the region and thinking toward solutions to regional issues. |
|
言語 |
en |
出版者 |
|
|
出版者 |
広島大学大学院人間社会科学研究科附属教育実践総合センター |
|
言語 |
ja |
出版者 |
|
|
出版者 |
Center for School Education Research and Development, Graduate School of Humanities and Social Sciences, Hiroshima University |
|
言語 |
en |
言語 |
|
|
言語 |
jpn |
資源タイプ |
|
|
資源タイプ識別子 |
http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 |
|
資源タイプ |
departmental bulletin paper |
出版タイプ |
|
|
出版タイプ |
VoR |
|
出版タイプResource |
http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |
ID登録 |
|
|
ID登録 |
10.15027/55110 |
|
ID登録タイプ |
JaLC |
開始ページ |
|
|
開始ページ |
19 |
書誌情報 |
ja : 学校教育実践学研究
en : Hiroshima journal of school education
巻 30,
p. 19-26,
ページ数 8,
発行日 2024-03-15
|
見出し |
|
|
大見出し |
学習指導法・教材およびカリキュラム開発 |
|
言語 |
ja |
見出し |
|
|
大見出し |
Teaching Method, Teaching Material Development, and Curriculum Development |
|
言語 |
en |
旧ID |
55110 |