WEKO3
アイテム
フィリピンでの児童虐待防止ペアレントトレーニングの効果 : 支援実施者と対象児童への効果を中心に
https://doi.org/10.15027/55108
https://doi.org/10.15027/55108d3dee95b-8f8f-4e08-b9c6-e48d45322dee
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
Item type | デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1) | |||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2024-04-10 | |||||||||||||
タイトル | ||||||||||||||
タイトル | フィリピンでの児童虐待防止ペアレントトレーニングの効果 : 支援実施者と対象児童への効果を中心に | |||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||
タイトル | ||||||||||||||
タイトル | The Effectiveness of Child Abuse Prevention Parent Training in the Philippines: Focusing on the Effects on Support Providers and Target Children | |||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||
作成者 |
池田, いぶき
× 池田, いぶき
× 栗原, 慎二
|
|||||||||||||
アクセス権 | ||||||||||||||
アクセス権 | open access | |||||||||||||
アクセス権URI | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | |||||||||||||
主題 | ||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | parent training | |||||||||||||
主題 | ||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | staff training | |||||||||||||
主題 | ||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | resilience | |||||||||||||
主題 | ||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | attachment | |||||||||||||
主題 | ||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | parenting skills | |||||||||||||
内容記述 | ||||||||||||||
内容記述 | Although various programs have been implemented in the Philippines to support street children, it is believed that not enough has been done to develop human resources to support street children and their parents.Therefore, this study developed and implemented a training program focused on developing resilience, attachment, and parenting skills of parents of street children. The program consisted of a total of 12 90-minute sessions, held every 2 weeks for 6 months. Evaluation was conducted by means of a questionnaire administered to participants at each session and a post-program interview. Semi-structured interviews were also conducted with the local staff who ran the training program. The results showed that the program improved the support skills of the parents and had a positive impact on the children. Changes were also observed in the support staff in four areas: improved self-awareness, assessment skills, motivational attitudes, and analytical skills. In the discussion, factors that made these changes possible are discussed. | |||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||
内容記述 | ||||||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||||||
内容記述 | 本論文は令和5年度に広島大学大学院人間社会科学研究科に提出された修士論文の一部を抜粋し,加筆,修正したものである。 | |||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||
出版者 | ||||||||||||||
出版者 | 広島大学大学院人間社会科学研究科附属教育実践総合センター | |||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||
出版者 | ||||||||||||||
出版者 | Center for School Education Research and Development, Graduate School of Humanities and Social Sciences, Hiroshima University | |||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||
言語 | ||||||||||||||
言語 | jpn | |||||||||||||
資源タイプ | ||||||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||||||
出版タイプ | ||||||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||||||
ID登録 | ||||||||||||||
ID登録 | 10.15027/55108 | |||||||||||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||||||||||
開始ページ | ||||||||||||||
開始ページ | 1 | |||||||||||||
書誌情報 |
ja : 学校教育実践学研究 en : Hiroshima journal of school education 巻 30, p. 1-8, ページ数 8, 発行日 2024-03-15 |
|||||||||||||
見出し | ||||||||||||||
大見出し | 生徒指導・教育相談 | |||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||
見出し | ||||||||||||||
大見出し | Student Guidance and Educational Counseling | |||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||
旧ID | 55108 |