ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 学校教育実践学研究
  3. 30巻

フィリピンでの児童虐待防止ペアレントトレーニングの効果 : 支援実施者と対象児童への効果を中心に

https://doi.org/10.15027/55108
https://doi.org/10.15027/55108
d3dee95b-8f8f-4e08-b9c6-e48d45322dee
名前 / ファイル ライセンス アクション
HiroshimaJSchEduc_30_1.pdf HiroshimaJSchEduc_30_1.pdf (1.7 MB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2024-04-10
タイトル
タイトル フィリピンでの児童虐待防止ペアレントトレーニングの効果 : 支援実施者と対象児童への効果を中心に
言語 ja
タイトル
タイトル The Effectiveness of Child Abuse Prevention Parent Training in the Philippines: Focusing on the Effects on Support Providers and Target Children
言語 en
作成者 池田, いぶき

× 池田, いぶき

ja 池田, いぶき

en Ikeda, Ibuki

Search repository
栗原, 慎二

× 栗原, 慎二

ja 栗原, 慎二

en Kurihara, Shinji

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 parent training
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 staff training
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 resilience
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 attachment
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 parenting skills
内容記述
内容記述 Although various programs have been implemented in the Philippines to support street children, it is believed that not enough has been done to develop human resources to support street children and their parents.Therefore, this study developed and implemented a training program focused on developing resilience, attachment, and parenting skills of parents of street children. The program consisted of a total of 12 90-minute sessions, held every 2 weeks for 6 months. Evaluation was conducted by means of a questionnaire administered to participants at each session and a post-program interview. Semi-structured interviews were also conducted with the local staff who ran the training program. The results showed that the program improved the support skills of the parents and had a positive impact on the children. Changes were also observed in the support staff in four areas: improved self-awareness, assessment skills, motivational attitudes, and analytical skills. In the discussion, factors that made these changes possible are discussed.
言語 en
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 本論文は令和5年度に広島大学大学院人間社会科学研究科に提出された修士論文の一部を抜粋し,加筆,修正したものである。
言語 ja
出版者
出版者 広島大学大学院人間社会科学研究科附属教育実践総合センター
言語 ja
出版者
出版者 Center for School Education Research and Development, Graduate School of Humanities and Social Sciences, Hiroshima University
言語 en
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/55108
ID登録タイプ JaLC
開始ページ
開始ページ 1
書誌情報 ja : 学校教育実践学研究
en : Hiroshima journal of school education

巻 30, p. 1-8, ページ数 8, 発行日 2024-03-15
見出し
大見出し 生徒指導・教育相談
言語 ja
見出し
大見出し Student Guidance and Educational Counseling
言語 en
旧ID 55108
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-02-27 14:50:39.835655
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3