ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 学校教育実践学研究
  3. 29巻

学校基盤の教師教育者が直面する葛藤とは何か : 校内研究・研修主任を経験した2名のセルフスタディを通して

https://doi.org/10.15027/53833
https://doi.org/10.15027/53833
541bcbf9-dde3-4a2d-84f0-e5b76d8311cf
名前 / ファイル ライセンス アクション
HiroshimaJSchEduc_29_135.pdf HiroshimaJSchEduc_29_135.pdf (958.6 KB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-05-09
タイトル
タイトル 学校基盤の教師教育者が直面する葛藤とは何か : 校内研究・研修主任を経験した2名のセルフスタディを通して
言語 ja
タイトル
タイトル A Self-Study of the Conflicts and Tensions Faced by School-Based Teacher Educators: Case Study by Two Experienced Leaders who Handled Professional Development in Their Schools
言語 en
作成者 真加部, 湧大

× 真加部, 湧大

ja 真加部, 湧大

en Makabe, Yudai

Search repository
篠原, 嶺

× 篠原, 嶺

ja 篠原, 嶺

en Shinohara, Ryo

Search repository
村上, 聡恵

× 村上, 聡恵

ja 村上, 聡恵

en Murakami, Toshie

Search repository
大坂, 遊

× 大坂, 遊

ja 大坂, 遊

en Osaka, Yu

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 school-based teacher educator
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 conflict
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 tension
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 self-study
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 professional development
内容記述
内容記述 The purpose of this research was to clarify the conflicts and tensions faced by teachers who are in a position to lead research and professional development within their schools, and to provide suggestions regarding the support needed for school-based teacher educators. Through the research conducted a self-study methodology focusing on two teachers who had experienced leading professional development, the following two points became clear. (1) Both teachers shared the anxiety of not being able to establish their attitudes and behaviors as teacher educators. Their anxiety stemmed from the insecure position of being a teacher and being expected to play the role of a teacher educator. (2) The two teachers shared the same sense of impatience and resentment at not being able to realize the ideal teacher education system they had envisioned, but the degree of their conflicts differed. Their narratives suggested the difficulty of designing a vision for professional development in a single year. In light of these points, this study proposed the following three suggestions: establishing research and training projects to be carried out over multiple years, promoting community and professional development for teacher educators across schools, and giving professional status to teacher educators within schools.
言語 en
出版者
出版者 広島大学大学院人間社会科学研究科附属教育実践総合センター
言語 ja
出版者
出版者 Center for School Education Research and Development, Graduate School of Humanities and Social Sciences, Hiroshima University
言語 en
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/53833
ID登録タイプ JaLC
開始ページ
開始ページ 135
書誌情報 ja : 学校教育実践学研究
en : Hiroshima journal of school education

巻 29, p. 135-146, ページ数 12, 発行日 2023-03-17
見出し
大見出し 教師教育・教員養成
言語 ja
見出し
大見出し Teacher Education and Training
言語 en
旧ID 53833
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-02-27 14:50:12.269382
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3