WEKO3
アイテム
模擬授業後の協議会における教師教育者のフィードバック改善にむけたセルフスタディ
https://doi.org/10.15027/53832
https://doi.org/10.15027/53832347c2b25-6861-4363-aca8-567a22dc8c20
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
Item type | デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1) | |||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2023-05-09 | |||||||||||||||||
タイトル | ||||||||||||||||||
タイトル | 模擬授業後の協議会における教師教育者のフィードバック改善にむけたセルフスタディ | |||||||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||||||
タイトル | ||||||||||||||||||
タイトル | Self-Study to Improve Teacher Educators’ Feedback in Post-Microteaching Consultation | |||||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||||||
作成者 |
松本, 佑介
× 松本, 佑介
× 山本, 佐江
× 草原, 和博
|
|||||||||||||||||
アクセス権 | ||||||||||||||||||
アクセス権 | open access | |||||||||||||||||
アクセス権URI | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | |||||||||||||||||
主題 | ||||||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||
主題 | teacher educator | |||||||||||||||||
主題 | ||||||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||
主題 | micro teaching | |||||||||||||||||
主題 | ||||||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||
主題 | feedback | |||||||||||||||||
主題 | ||||||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||
主題 | self-study | |||||||||||||||||
内容記述 | ||||||||||||||||||
内容記述 | This study examines feedback as an activity performed by teacher educators, focusing on the importance of post-microteaching consultation for their professional development. By defining feedback as “a process through which learners make sense of information from various sources and use it to enhance their work or learning strategies", we explore how learners can develop their agency. We engaged in collaborative, critical self-study through mutual interviews, the results of which were analyzed using the qualitative data analysis method, “SCAT" (Steps for Coding and Theorization). The results suggest that dialogue about feedback itself can lead to improvements in feedback quality, and that evidence-based dialogue deepens reflection. We also found that developing feedback literacy is important for educational practice, and that a need exists to create platforms for teacher educators to connect with each other. | |||||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||||||
出版者 | ||||||||||||||||||
出版者 | 広島大学大学院人間社会科学研究科附属教育実践総合センター | |||||||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||||||
出版者 | ||||||||||||||||||
出版者 | Center for School Education Research and Development, Graduate School of Humanities and Social Sciences, Hiroshima University | |||||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||||||
言語 | ||||||||||||||||||
言語 | jpn | |||||||||||||||||
資源タイプ | ||||||||||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||||||||||
出版タイプ | ||||||||||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||||||||||
ID登録 | ||||||||||||||||||
ID登録 | 10.15027/53832 | |||||||||||||||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||||||||||||||
開始ページ | ||||||||||||||||||
開始ページ | 123 | |||||||||||||||||
書誌情報 |
ja : 学校教育実践学研究 en : Hiroshima journal of school education 巻 29, p. 123-134, ページ数 12, 発行日 2023-03-17 |
|||||||||||||||||
見出し | ||||||||||||||||||
大見出し | 教師教育・教員養成 | |||||||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||||||
見出し | ||||||||||||||||||
大見出し | Teacher Education and Training | |||||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||||||
旧ID | 53832 |