ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 学校教育実践学研究
  3. 29巻

模擬授業後の協議会における教師教育者のフィードバック改善にむけたセルフスタディ

https://doi.org/10.15027/53832
https://doi.org/10.15027/53832
347c2b25-6861-4363-aca8-567a22dc8c20
名前 / ファイル ライセンス アクション
HiroshimaJSchEduc_29_123.pdf HiroshimaJSchEduc_29_123.pdf (1.3 MB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-05-09
タイトル
タイトル 模擬授業後の協議会における教師教育者のフィードバック改善にむけたセルフスタディ
言語 ja
タイトル
タイトル Self-Study to Improve Teacher Educators’ Feedback in Post-Microteaching Consultation
言語 en
作成者 松本, 佑介

× 松本, 佑介

ja 松本, 佑介

en Matsumoto, Yusuke

Search repository
山本, 佐江

× 山本, 佐江

ja 山本, 佐江

en Yamamoto, Sae

Search repository
草原, 和博

× 草原, 和博

ja 草原, 和博

en Kusahara, Kazuhiro

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 teacher educator
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 micro teaching
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 feedback
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 self-study
内容記述
内容記述 This study examines feedback as an activity performed by teacher educators, focusing on the importance of post-microteaching consultation for their professional development. By defining feedback as “a process through which learners make sense of information from various sources and use it to enhance their work or learning strategies", we explore how learners can develop their agency. We engaged in collaborative, critical self-study through mutual interviews, the results of which were analyzed using the qualitative data analysis method, “SCAT" (Steps for Coding and Theorization). The results suggest that dialogue about feedback itself can lead to improvements in feedback quality, and that evidence-based dialogue deepens reflection. We also found that developing feedback literacy is important for educational practice, and that a need exists to create platforms for teacher educators to connect with each other.
言語 en
出版者
出版者 広島大学大学院人間社会科学研究科附属教育実践総合センター
言語 ja
出版者
出版者 Center for School Education Research and Development, Graduate School of Humanities and Social Sciences, Hiroshima University
言語 en
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/53832
ID登録タイプ JaLC
開始ページ
開始ページ 123
書誌情報 ja : 学校教育実践学研究
en : Hiroshima journal of school education

巻 29, p. 123-134, ページ数 12, 発行日 2023-03-17
見出し
大見出し 教師教育・教員養成
言語 ja
見出し
大見出し Teacher Education and Training
言語 en
旧ID 53832
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-02-27 14:50:02.202757
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3