ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 学校教育実践学研究
  3. 29巻

英単語学習における動機づけの向上と学習方略使用の促進を目指した介入研究 : 小学6年生に対する学習講座の実践から

https://doi.org/10.15027/53827
https://doi.org/10.15027/53827
48092ddc-b616-49a7-b80f-9d2a6ee2f3d0
名前 / ファイル ライセンス アクション
HiroshimaJSchEduc_29_75.pdf HiroshimaJSchEduc_29_75.pdf (594.7 KB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-05-09
タイトル
タイトル 英単語学習における動機づけの向上と学習方略使用の促進を目指した介入研究 : 小学6年生に対する学習講座の実践から
言語 ja
タイトル
タイトル An Intervention to Enhance Students’ Motivation and Use of Learning Strategies in English Vocabulary Learning: A Learning Program for Sixth-Grade Students
言語 en
作成者 成瀬, 陽奈子

× 成瀬, 陽奈子

ja 成瀬, 陽奈子

en Naruse, Hinako

Search repository
深谷, 達史

× 深谷, 達史

ja 深谷, 達史

en Fukaya, Tatsushi

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 learning strategy
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 English vocabulary
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 motivation
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 elementary school
内容記述
内容記述 The purpose of this study was to examine whether teaching English vocabulary learning strategies to sixth-grade students promotes their motivation and spontaneous use of learning strategies. Nine sixth-grade students participated in a five-day study program held at a university. In the course, students were taught the elaboration and organizing strategy and trained to use these strategies. For elaboration strategy, students utilized katakana English to infer the pronounce and meaning of English words. For organization strategy, we taught them how to decompose English words into affixes and stems, and to understand them by combining their meanings. Phonics instruction was also provided so that the students could use these strategies on their own. The results showed that both self-efficacy and value of learning English words enhanced from pre- to post measurements. In addition, the results of the English vocabulary learning test showed that the students learned more English vocabulary in the post-test.
言語 en
出版者
出版者 広島大学大学院人間社会科学研究科附属教育実践総合センター
言語 ja
出版者
出版者 Center for School Education Research and Development, Graduate School of Humanities and Social Sciences, Hiroshima University
言語 en
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/53827
ID登録タイプ JaLC
助成情報
助成機関名 日本学術振興会
言語 ja
研究課題番号URI https://kaken.nii.ac.jp/ja/grant/KAKENHI-PROJECT-19H01756/
研究課題番号 19H01756
研究課題名 認知的スキルと社会情動的スキルの統合的介入方策の開発と評価
言語 en
助成情報
助成機関名 Japan Society for the Promotion of Science
言語 en
研究課題名 認知的スキルと社会情動的スキルの統合的介入方策の開発と評価
言語 en
開始ページ
開始ページ 75
書誌情報 ja : 学校教育実践学研究
en : Hiroshima journal of school education

巻 29, p. 75-81, ページ数 7, 発行日 2023-03-17
見出し
大見出し 学習指導法・教材およびカリキュラム開発
言語 ja
見出し
大見出し Teaching Method, Teaching Material Development, and Curriculum Development
言語 en
旧ID 53827
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-02-27 14:49:16.121048
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3