WEKO3
アイテム
教員養成における彫刻・立体造形分野の実践的研究 : パブリックアートに関する題材及び素材に着目して
https://doi.org/10.15027/53825
https://doi.org/10.15027/5382552a627bf-0f45-4bc1-a05a-d345554cd19c
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
Item type | デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1) | |||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2023-05-09 | |||||||||||||
タイトル | ||||||||||||||
タイトル | 教員養成における彫刻・立体造形分野の実践的研究 : パブリックアートに関する題材及び素材に着目して | |||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||
タイトル | ||||||||||||||
タイトル | Research on Sculpture and Three-Dimensional Works in the Teacher Training Course: Focusing on Materials of Public Art Works | |||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||
作成者 |
一鍬田, 徹
× 一鍬田, 徹
× 井戸川, 豊
|
|||||||||||||
アクセス権 | ||||||||||||||
アクセス権 | open access | |||||||||||||
アクセス権URI | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | |||||||||||||
主題 | ||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | education | |||||||||||||
主題 | ||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | sculpture | |||||||||||||
主題 | ||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | three-dimensional works | |||||||||||||
主題 | ||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | public art | |||||||||||||
主題 | ||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | material | |||||||||||||
内容記述 | ||||||||||||||
内容記述 | Sculpture and third-dimensional training course opportunities for art teachers in secondary education evidently show important knowledge acquisitions for students seeking to become teachers. Students are found to have firsthand experience with diverse expressions and materials, a necessary learning objective. Fields of sculpture art and craft art, in particular, have a significant relation between art works and materials. Therefore, it is necessary to have a thorough understanding of the characteristics of these fields. The present study examines works and results of assignment submissions of students who attended the course, focusing on classroom practices, with the theme of public art, “Seminar in Carvings and Sculptures", that were held by the School of Education, Hiroshima University. Furthermore, the present study found outcomes and challenges, and suggested further possibilities of public art subjects using ceramic materials. | |||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||
出版者 | ||||||||||||||
出版者 | 広島大学大学院人間社会科学研究科附属教育実践総合センター | |||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||
出版者 | ||||||||||||||
出版者 | Center for School Education Research and Development, Graduate School of Humanities and Social Sciences, Hiroshima University | |||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||
言語 | ||||||||||||||
言語 | jpn | |||||||||||||
資源タイプ | ||||||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||||||
出版タイプ | ||||||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||||||
ID登録 | ||||||||||||||
ID登録 | 10.15027/53825 | |||||||||||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||||||||||
助成情報 | ||||||||||||||
助成機関名 | 日本学術振興会 | |||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||
研究課題番号URI | https://kaken.nii.ac.jp/ja/grant/KAKENHI-PROJECT-17K02363/ | |||||||||||||
研究課題番号 | 17K02363 | |||||||||||||
研究課題名 | 日本におけるホスピタルアートの現状とコードに関する研究 | |||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||
助成情報 | ||||||||||||||
助成機関名 | Japan Society for the Promotion of Science | |||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||
研究課題名 | 日本におけるホスピタルアートの現状とコードに関する研究 | |||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||
開始ページ | ||||||||||||||
開始ページ | 59 | |||||||||||||
書誌情報 |
ja : 学校教育実践学研究 en : Hiroshima journal of school education 巻 29, p. 59-66, ページ数 8, 発行日 2023-03-17 |
|||||||||||||
見出し | ||||||||||||||
大見出し | 学習指導法・教材およびカリキュラム開発 | |||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||
見出し | ||||||||||||||
大見出し | Teaching Method, Teaching Material Development, and Curriculum Development | |||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||
旧ID | 53825 |