ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 学校教育実践学研究
  3. 29巻

教育的アプローチで虐待を受けた子どもたちを救えるのか : フィリピンの施設を参考にして

https://doi.org/10.15027/53818
https://doi.org/10.15027/53818
c186a3be-ccb1-49d5-9c12-9d4dd0a149b7
名前 / ファイル ライセンス アクション
HiroshimaJSchEduc_29_1.pdf HiroshimaJSchEduc_29_1.pdf (1.1 MB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-05-08
タイトル
タイトル 教育的アプローチで虐待を受けた子どもたちを救えるのか : フィリピンの施設を参考にして
言語 ja
タイトル
タイトル Can an Educational Approach Help Abuse Children?: With Reference to an Institution in the Philippines
言語 en
作成者 池田, いぶき

× 池田, いぶき

ja 池田, いぶき

en Ikeda, Ibuki

Search repository
栗原, 慎二

× 栗原, 慎二

ja 栗原, 慎二

en Kurihara, Shinji

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 psychological understanding
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 Comprehensive approach
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 Abuse
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 self-esteem
内容記述
内容記述 In Japan, approaches to abuse are mainly medical and psychological approaches, and other approaches have not yet been established and are not widely utilized. Therefore, the purpose of this study was to obtain suggestions on how to respond to abuse from the activities of Stairway, a Philippine NGO that protects abused children and has achieved positive results. The analysis was based on interviews with staff and children, as well as information from their website. The results revealed that the approach is based on a multifaceted assessment that includes psychological understanding, that it emphasizes the development of self-esteem based on human rights awareness, that it focuses on specific support for social independence, and that its activities are conducted from the perspective of community development to achieve these goals. It was also suggested that activities are conducted from the perspective of community development in order to achieve these goals. These perspectives were considered to be applicable in Japan as well.
言語 en
出版者
出版者 広島大学大学院人間社会科学研究科附属教育実践総合センター
言語 ja
出版者
出版者 Center for School Education Research and Development, Graduate School of Humanities and Social Sciences, Hiroshima University
言語 en
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/53818
ID登録タイプ JaLC
開始ページ
開始ページ 1
書誌情報 ja : 学校教育実践学研究
en : Hiroshima journal of school education

巻 29, p. 1-7, ページ数 7, 発行日 2023-03-17
見出し
大見出し 生徒指導・教育相談
言語 ja
見出し
大見出し Student Guidance and Educational Counseling
言語 en
旧ID 53818
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-02-27 14:48:00.103446
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3