WEKO3
アイテム
幼少期の経験・家庭環境が将来的な理科学習の興味に及ぼす影響に関するモデル分析
https://doi.org/10.15027/52354
https://doi.org/10.15027/523546d957dc7-cf6a-451d-bcaf-c1f288b9a921
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
Item type | デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1) | |||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2023-03-18 | |||||||||||||||||
タイトル | ||||||||||||||||||
タイトル | 幼少期の経験・家庭環境が将来的な理科学習の興味に及ぼす影響に関するモデル分析 | |||||||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||||||
タイトル | ||||||||||||||||||
タイトル | A Model Analysis of the Influence of Early Childhood Experiences and Family Environment on Future Interest in Science at Elementary School | |||||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||||||
作成者 |
松浦, 拓也
× 松浦, 拓也
× 中村, 大輝
× 堀田, 晃毅
|
|||||||||||||||||
アクセス権 | ||||||||||||||||||
アクセス権 | open access | |||||||||||||||||
アクセス権URI | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | |||||||||||||||||
主題 | ||||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||
主題 | early childhood | |||||||||||||||||
主題 | ||||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||
主題 | Japanese longitudinal study of children and parents | |||||||||||||||||
主題 | ||||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||
主題 | interest in sience | |||||||||||||||||
内容記述 | ||||||||||||||||||
内容記述 | The purpose of this study is to conduct an exploratory analysis using a statistical model of the effects of early childhood experiences and family environment on interest in learning science in the fourth grade, and to examine whether there are issues that should be addressed before entering elementary school. Secondary analysis will be conducted using data provided by a panel survey (Japanese Longitudinal Study of Children and Parents: JLSCP). The model analysis using the structural equation modeling method indicated that F3 (remembering and thinking) as a strength and weakness in the first grade influenced the interest in learning science in the fourth grade. However, since the r-squeare of this model is low, the variables will be used in the analysis need to be further examined. | |||||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||||||
出版者 | ||||||||||||||||||
出版者 | 広島大学大学院人間社会科学研究科附属教育実践総合センター | |||||||||||||||||
言語 | ||||||||||||||||||
言語 | jpn | |||||||||||||||||
資源タイプ | ||||||||||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||||||||||
出版タイプ | ||||||||||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||||||||||
ID登録 | ||||||||||||||||||
ID登録 | 10.15027/52354 | |||||||||||||||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||||||||||||||
収録物識別子 | ||||||||||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||||||||||
収録物識別子 | 1341-111X | |||||||||||||||||
収録物識別子 | ||||||||||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||||||||||
収録物識別子 | AN10491493 | |||||||||||||||||
開始ページ | ||||||||||||||||||
開始ページ | 145 | |||||||||||||||||
書誌情報 |
学校教育実践学研究 Hiroshima journal of school education 巻 28, p. 145-148, 発行日 2022-03-18 |
|||||||||||||||||
見出し | ||||||||||||||||||
大見出し | 教育評価 | |||||||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||||||
見出し | ||||||||||||||||||
大見出し | Educational Evaluation | |||||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||||||
旧ID | 52354 |