Item type |
デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1) |
公開日 |
2023-03-18 |
タイトル |
|
|
タイトル |
国際バカロレア地理教科書Oxford University Press『Oxford IB Diploma Programme: Geography』における人口単元の内容分析 |
|
言語 |
ja |
タイトル |
|
|
タイトル |
Content Analysis of Population Unit in the Textbook “Oxford IB Diploma Programme: Geography" |
|
言語 |
en |
作成者 |
由井, 義通
熊原, 康博
阪上, 弘彬
佟, 亜斎娜
横川, 知司
潘, 意涵
孟, 瑜
陶, 子
岩佐, 佳哉
原田, 歩
劉, 暁一
沈, 彧磬
鄧, 竹珂
清水, 優生
住谷, 侑也
近沢, 菜々子
中村, 光希
王, 莹
|
アクセス権 |
|
|
アクセス権 |
open access |
|
アクセス権URI |
http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 |
主題 |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
geographical education |
主題 |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
International Baccalaureate |
主題 |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
geographical textbooks |
主題 |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
activities |
内容記述 |
|
|
内容記述 |
The International Baccalaureate aims to develop inquiring, knowledgable and caring young people who help to create a better and more peaceful world through intercultural understanding and respect. This study aims to clarify the contents and learner’s activities of geographical textbooks, which mirror the IB philosophy of viewing the curriculum in terms of a whole-course approach. The contents of the textbook use many case studies, but also include explanations of concepts and reading of teaching materials such as graphs and maps. However, it became clear that there were many activities that asked for explanation of knowledge understanding, and relatively few inquiry-based learning activities. |
出版者 |
|
|
出版者 |
広島大学大学院人間社会科学研究科附属教育実践総合センター |
言語 |
|
|
言語 |
jpn |
資源タイプ |
|
|
資源タイプ識別子 |
http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 |
|
資源タイプ |
departmental bulletin paper |
出版タイプ |
|
|
出版タイプ |
VoR |
|
出版タイプResource |
http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |
ID登録 |
|
|
ID登録 |
10.15027/52351 |
|
ID登録タイプ |
JaLC |
収録物識別子 |
|
|
収録物識別子タイプ |
ISSN |
|
収録物識別子 |
1341-111X |
収録物識別子 |
|
|
収録物識別子タイプ |
NCID |
|
収録物識別子 |
AN10491493 |
開始ページ |
|
|
開始ページ |
121 |
書誌情報 |
学校教育実践学研究
Hiroshima journal of school education
巻 28,
p. 121-128,
発行日 2022-03-18
|
見出し |
|
|
大見出し |
国際理解教育 |
|
言語 |
ja |
見出し |
|
|
大見出し |
International Understanding in Education |
|
言語 |
en |
旧ID |
52351 |