ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 学校教育実践学研究
  3. 28巻

教師教育者の専門性開発としてのself-study(セルフスタディ) : その理論的背景と日本における受容と再構成

https://doi.org/10.15027/52350
https://doi.org/10.15027/52350
f8343b22-f11f-4bb4-b9d8-ed73a8d8800e
名前 / ファイル ライセンス アクション
HiroshimaJSchEduc_28_105.pdf HiroshimaJSchEduc_28_105.pdf (911.1 KB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル 教師教育者の専門性開発としてのself-study(セルフスタディ) : その理論的背景と日本における受容と再構成
言語 ja
タイトル
タイトル Self-Study for Professional Development of Teacher Educators: Introduction, Localization, and Divergence in the Context of Japanese Society
言語 en
作成者 齋藤, 眞宏

× 齋藤, 眞宏

ja 齋藤, 眞宏

en Saito, Masahiro

Search repository
大坂, 遊

× 大坂, 遊

ja 大坂, 遊

en Osaka, Yu

Search repository
渡邉, 巧

× 渡邉, 巧

ja 渡邉, 巧

en Watanabe, Takumi

Search repository
草原, 和博

× 草原, 和博

ja 草原, 和博

en Kusahara, Kazuhiro

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
主題
主題Scheme Other
主題 Self-study
主題
主題Scheme Other
主題 Japanese teacher educators
主題
主題Scheme Other
主題 Teacher education practices
主題
主題Scheme Other
主題 Educational borrowing
内容記述
内容記述 This paper explores how educators perceive self-study in the context of Japanese teacher education. Self-study research is rooted in teachers’ desire to improve their teaching and contribution to the development of teaching knowledge. As Japanese teacher educators’ interest in self-study has increased in recent years, our research question is: Why do Japanese teacher educators become interested in self-study? To address this question, after reviewing extant literature on self-study, we interviewed six teacher educators with more than 20 years of teaching experience at both university and school level. The findings yielded by coding and analyzing the data using NVivo reveal that: 1. All interviewees were introduced to self-study by their mediators. 2. They are likely to pursue self-study due to personal interests, focusing on their neighboring community only. Thus, when localizing self-study in Japan, several challenges can be expected, including language barriers, strong sense of individual responsibility to improve teaching, school culture, and social norms preventing people from speaking about themselves in public. Therefore, when implementing self-study in non-English speaking countries, it is essential not to revert to the colonialism by spreading authentic self-study, but rather promote its acceptance and reconstruction in accordance to the context of each region.
言語 en
出版者
出版者 広島大学大学院人間社会科学研究科附属教育実践総合センター
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/52350
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1341-111X
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN10491493
開始ページ
開始ページ 105
書誌情報 学校教育実践学研究
Hiroshima journal of school education

巻 28, p. 105-120, 発行日 2022-03-18
見出し
大見出し 教師教育・教員養成
言語 ja
見出し
大見出し Teacher Education and Training
言語 en
旧ID 52350
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-02-27 14:47:08.715784
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3