ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 学校教育実践学研究
  3. 28巻

教師教育者のアイデンティティの獲得プロセス : 指導主事や特別支援教育コーディネーターへの移行にともなう転機や困難に注目して

https://doi.org/10.15027/52348
https://doi.org/10.15027/52348
31861c4d-48ee-4481-bfaa-fd3c0a7ad9cc
名前 / ファイル ライセンス アクション
HiroshimaJSchEduc_28_81.pdf HiroshimaJSchEduc_28_81.pdf (913.4 KB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル 教師教育者のアイデンティティの獲得プロセス : 指導主事や特別支援教育コーディネーターへの移行にともなう転機や困難に注目して
言語 ja
タイトル
タイトル An Exploratory Study on the Process of Professional Identity Acquisition for Teacher Educators: the Transitions and Difficulties in the Process
言語 en
作成者 大坂, 遊

× 大坂, 遊

ja 大坂, 遊

en Osaka, Yu

Search repository
泉村, 靖治

× 泉村, 靖治

ja 泉村, 靖治

en Izumimura, Yasuji

Search repository
櫻井, 良種

× 櫻井, 良種

ja 櫻井, 良種

en Sakurai, Yoshitane

Search repository
田中, 雅子

× 田中, 雅子

ja 田中, 雅子

en Tanaka, Masako

Search repository
八島, 恵美

× 八島, 恵美

ja 八島, 恵美

en Yashima, Emi

Search repository
河村, 真由美

× 河村, 真由美

ja 河村, 真由美

en Kawamura, Mayumi

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
主題
主題Scheme Other
主題 teacher educator
主題
主題Scheme Other
主題 professional identity
主題
主題Scheme Other
主題 peer interview
主題
主題Scheme Other
主題 transition
主題
主題Scheme Other
主題 scat
内容記述
内容記述 How do school-based and institution-based teacher educators in Japan acquire their identities as teacher educators? What are the turning points and difficulties in this process for them? In order to address these research questions, the authors of this paper conducted peer interviews with four teacher educators who have experience as school teachers. These interview data were then analyzed with a qualitative approach using SCAT proposed by Otani (2007). Findings showed that the process of acquiring professional identities of the four teacher educators could be divided into the "environment dependent" type and the "proactive transition" type. The "environment dependent" type was triggered by being given the job as a teacher educator; the "proactive transition" type was triggered by the voluntary awareness of being a teacher educator. Findings suggested that the "environment dependent" teacher educators who belong to schools and administration agencies need support especially in the introductory period. Furthermore, it was suggested that in order for "environment-dependent" teacher educators to establish their professional identity, it is important to establish a personnel system that allows them to anticipate transfers and an induction program that includes a mentoring program.
言語 en
出版者
出版者 広島大学大学院人間社会科学研究科附属教育実践総合センター
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/52348
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1341-111X
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN10491493
開始ページ
開始ページ 81
書誌情報 学校教育実践学研究
Hiroshima journal of school education

巻 28, p. 81-91, 発行日 2022-03-18
見出し
大見出し 教師教育・教員養成
言語 ja
見出し
大見出し Teacher Education and Training
言語 en
旧ID 52348
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-02-27 14:46:48.689388
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3