Item type |
デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1) |
公開日 |
2023-03-18 |
タイトル |
|
|
タイトル |
学校ベースの教師教育者は教育実習指導経験をいかに意味づけているのか : 4名の教師への相互インタビューを通して |
|
言語 |
ja |
タイトル |
|
|
タイトル |
A narrative Inquiry on Teaching Practice Instruction for School-based Teacher Educators |
|
言語 |
en |
作成者 |
宮本, 勇一
粟谷, 好子
石川, 照子
西村, 豊
深見, 智一
両角, 遼平
|
アクセス権 |
|
|
アクセス権 |
open access |
|
アクセス権URI |
http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 |
主題 |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
Teaching practice instruction |
主題 |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
teacher educator |
主題 |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
experiential learning |
主題 |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
Professional development for teacher educator |
内容記述 |
|
|
内容記述 |
While teaching practice in school for pre-service teachers currently gains more attention by researchers who find positive effects for mentors, it has not been focused yet how teaching practice instruction could be the arena of professional development for school-based teacher educators. To discuss the importance of fostering professional development of school-based teacher educators through teaching practice in school, this paper held an interview with four teacher educators who experienced growth through teaching practice instruction. Through the analysis of their narratives of how they view teaching practice instruction, experience-based learning process to be a teacher educator was found with four key categories. This paper then reconstructed experiential learning model: Those key categories played important roles for proceeding experiential learning cycle that indicates strategies for the professional development. |
|
言語 |
en |
出版者 |
|
|
出版者 |
広島大学大学院人間社会科学研究科附属教育実践総合センター |
言語 |
|
|
言語 |
jpn |
資源タイプ |
|
|
資源タイプ識別子 |
http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 |
|
資源タイプ |
departmental bulletin paper |
出版タイプ |
|
|
出版タイプ |
VoR |
|
出版タイプResource |
http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |
ID登録 |
|
|
ID登録 |
10.15027/52345 |
|
ID登録タイプ |
JaLC |
収録物識別子 |
|
|
収録物識別子タイプ |
ISSN |
|
収録物識別子 |
1341-111X |
収録物識別子 |
|
|
収録物識別子タイプ |
NCID |
|
収録物識別子 |
AN10491493 |
開始ページ |
|
|
開始ページ |
57 |
書誌情報 |
学校教育実践学研究
Hiroshima journal of school education
巻 28,
p. 57-68,
発行日 2022-03-18
|
見出し |
|
|
大見出し |
教師教育・教員養成 |
|
言語 |
ja |
見出し |
|
|
大見出し |
Teacher Education and Training |
|
言語 |
en |
旧ID |
52345 |