ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 学校教育実践学研究
  3. 28巻

学校ベースの教師教育者は教育実習指導経験をいかに意味づけているのか : 4名の教師への相互インタビューを通して

https://doi.org/10.15027/52345
https://doi.org/10.15027/52345
e0586943-e64e-4f2e-a793-171adc3527ef
名前 / ファイル ライセンス アクション
HiroshimaJSchEduc_28_57.pdf HiroshimaJSchEduc_28_57.pdf (736.7 KB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル 学校ベースの教師教育者は教育実習指導経験をいかに意味づけているのか : 4名の教師への相互インタビューを通して
言語 ja
タイトル
タイトル A narrative Inquiry on Teaching Practice Instruction for School-based Teacher Educators
言語 en
作成者 宮本, 勇一

× 宮本, 勇一

ja 宮本, 勇一

en Miyamoto, Yuichi

Search repository
粟谷, 好子

× 粟谷, 好子

ja 粟谷, 好子

en Awatani, Yoshiko

Search repository
石川, 照子

× 石川, 照子

ja 石川, 照子

en Ishikawa, Teruko

Search repository
西村, 豊

× 西村, 豊

ja 西村, 豊

en Nishimura, Yutaka

Search repository
深見, 智一

× 深見, 智一

ja 深見, 智一

en Fukami, Tomokazu

Search repository
両角, 遼平

× 両角, 遼平

ja 両角, 遼平

en Morozumi, Ryohei

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
主題
主題Scheme Other
主題 Teaching practice instruction
主題
主題Scheme Other
主題 teacher educator
主題
主題Scheme Other
主題 experiential learning
主題
主題Scheme Other
主題 Professional development for teacher educator
内容記述
内容記述 While teaching practice in school for pre-service teachers currently gains more attention by researchers who find positive effects for mentors, it has not been focused yet how teaching practice instruction could be the arena of professional development for school-based teacher educators. To discuss the importance of fostering professional development of school-based teacher educators through teaching practice in school, this paper held an interview with four teacher educators who experienced growth through teaching practice instruction. Through the analysis of their narratives of how they view teaching practice instruction, experience-based learning process to be a teacher educator was found with four key categories. This paper then reconstructed experiential learning model: Those key categories played important roles for proceeding experiential learning cycle that indicates strategies for the professional development.
言語 en
出版者
出版者 広島大学大学院人間社会科学研究科附属教育実践総合センター
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/52345
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1341-111X
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN10491493
開始ページ
開始ページ 57
書誌情報 学校教育実践学研究
Hiroshima journal of school education

巻 28, p. 57-68, 発行日 2022-03-18
見出し
大見出し 教師教育・教員養成
言語 ja
見出し
大見出し Teacher Education and Training
言語 en
旧ID 52345
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-02-27 14:46:23.978469
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3