ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 学校教育実践学研究
  3. 28巻

Web調査に基づく小学校における漢字学習指導の実態 : 学習方略指導に着目して

https://doi.org/10.15027/52339
https://doi.org/10.15027/52339
c62cb5e9-e2db-499d-82b0-6412008cb28c
名前 / ファイル ライセンス アクション
HiroshimaJSchEduc_28_9.pdf HiroshimaJSchEduc_28_9.pdf (944.7 KB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル Web調査に基づく小学校における漢字学習指導の実態 : 学習方略指導に着目して
言語 ja
タイトル
タイトル Kanji Learning Instructions in Elementary Schools in Japan through Web Surveys: Focusing on Instruction of Learning Strategies
言語 en
作成者 岩本, 匡矢

× 岩本, 匡矢

ja 岩本, 匡矢

en Iwamoto, Masaya

Search repository
深谷, 達史

× 深谷, 達史

ja 深谷, 達史

en Fukaya, Tatsushi

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
主題
主題Scheme Other
主題 Kanji learning
主題
主題Scheme Other
主題 learning strategy
主題
主題Scheme Other
主題 elementary school teachers
主題
主題Scheme Other
主題 web-survey
内容記述
内容記述 In this study, we conducted a web survey focusing on teaching Kanji learning strategies among 151 elementary school teachers in Japan. Using both open-ended and Likert-type questions, we investigated how teachers instructed their students’ Kanji learning. Analysis of the open-ended questions revealed that while many elementary school teachers teach children about the forms of Kanji characters, few teach children effective learning strategies. Analysis of the Likert-type questions indicated that the rehearsal strategy was taught less often than other types of instruction. The results also indicated that metacognitive strategies based on self-correction were taught more than other instructions. Although the results of this study showed different trends depending on the open-ended and Likert-type questions, the results of the open-ended questions suggest that not necessarily many teachers explicitly teach effective Kanji learning strategies. It is expected that classroom observations that accurately reflect the actual situation will be conducted in the future.
言語 en
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 本研究はJSPS 科研費 19H01756 の助成を受けたものです。
出版者
出版者 広島大学大学院人間社会科学研究科附属教育実践総合センター
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/52339
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1341-111X
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN10491493
開始ページ
開始ページ 9
書誌情報 学校教育実践学研究
Hiroshima journal of school education

巻 28, p. 9-16, 発行日 2022-03-18
見出し
大見出し 学習指導法・教材およびカリキュラム開発
言語 ja
見出し
大見出し Teaching Method, Teaching Material Development, and Curriculum Development
言語 en
旧ID 52339
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-02-27 14:45:32.871734
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3