Item type |
デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1) |
公開日 |
2023-03-18 |
タイトル |
|
|
タイトル |
「にこにこルーム」の教育臨床プログラムが教員のコーディネーション力・コンサルテーション力に及ぼす影響 : 大学院卒業生に対するSCATによる分析 |
|
言語 |
ja |
タイトル |
|
|
タイトル |
The Effect of the Educational Clinical Program of "Niko Niko Room" on the Coordination and Consultation Skills of Teachers: An Analysis of SCAT for Graduate School Graduates |
|
言語 |
en |
作成者 |
米田, 成
山崎, 茜
エリクソン, ユキコ
栗原, 慎二
|
アクセス権 |
|
|
アクセス権 |
open access |
|
アクセス権URI |
http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 |
主題 |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
Clinical Teaching Program |
主題 |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
Educational Counseling Coordinator |
内容記述 |
|
|
内容記述 |
The purpose of this study was to examine the effects of an educational clinical guidance program on the formation of teachers' competence in coordination and consultation skills. Semi-structured interviews were conducted with graduates who had graduated from graduate school more than 10 years ago, and the interview data were analyzed by SCAT. As a result, it was suggested that the educational clinical guidance program promoted the formation of teachers' competence in coordination and consultation, and led to the practice of coordination of team support, cooperation with SC and SSW, and construction of educational consultation system. |
|
言語 |
en |
出版者 |
|
|
出版者 |
広島大学大学院人間社会科学研究科附属教育実践総合センター |
言語 |
|
|
言語 |
jpn |
資源タイプ |
|
|
資源タイプ識別子 |
http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 |
|
資源タイプ |
departmental bulletin paper |
出版タイプ |
|
|
出版タイプ |
VoR |
|
出版タイプResource |
http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |
ID登録 |
|
|
ID登録 |
10.15027/52338 |
|
ID登録タイプ |
JaLC |
収録物識別子 |
|
|
収録物識別子タイプ |
ISSN |
|
収録物識別子 |
1341-111X |
収録物識別子 |
|
|
収録物識別子タイプ |
NCID |
|
収録物識別子 |
AN10491493 |
開始ページ |
|
|
開始ページ |
1 |
書誌情報 |
学校教育実践学研究
Hiroshima journal of school education
巻 28,
p. 1-8,
発行日 2022-03-18
|
見出し |
|
|
大見出し |
生徒指導・教育相談 |
|
言語 |
ja |
見出し |
|
|
大見出し |
Student Guidance and Educational Counseling |
|
言語 |
en |
旧ID |
52338 |