ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To

Field does not validate

To

Field does not validate

To
lat lon distance


インデックスリンク

インデックスツリー

  • RootNode

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 学校教育実践学研究
  3. 27巻

学級活動の良さや進め方を伝える絵本開発(1) : 学ぶ環境を創造する教師を対象とした質問紙調査

https://doi.org/10.15027/50625
https://doi.org/10.15027/50625
04fca8d0-a8a7-45de-bf34-22c98f588904
名前 / ファイル ライセンス アクション
HiroshimaJSchEduc_27_153.pdf HiroshimaJSchEduc_27_153.pdf (1.3 MB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル 学級活動の良さや進め方を伝える絵本開発(1) : 学ぶ環境を創造する教師を対象とした質問紙調査
言語 ja
タイトル
タイトル Survey for teachers about picture book that convey the significance of class activities (1)
言語 en
作成者 若松, 昭彦

× 若松, 昭彦

ja 若松, 昭彦

en Wakamatsu, Akihiko

Search repository
川原, 陽子

× 川原, 陽子

ja 川原, 陽子

en Kawahara, Yoko

Search repository
隂, 菜穂子

× 隂, 菜穂子

ja 隂, 菜穂子

en Kage, Nahoko

Search repository
山本, 耕祐

× 山本, 耕祐

ja 山本, 耕祐

en Yamamoto, Kosuke

Search repository
橋本, 久美

× 橋本, 久美

ja 橋本, 久美

en Hashimoto, Kumi

Search repository
廣田, 誠

× 廣田, 誠

ja 廣田, 誠

en Hirota, Makoto

Search repository
松本, 浩司

× 松本, 浩司

ja 松本, 浩司

en Matsumoto, Kouji

Search repository
横山, 謙治

× 横山, 謙治

ja 横山, 謙治

en Yokoyama, Kenji

Search repository
岸本, 勝義

× 岸本, 勝義

ja 岸本, 勝義

en Kishimoto, Katsuyoshi

Search repository
若松, 美沙

× 若松, 美沙

ja 若松, 美沙

en Wakamatsu, Misa

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
主題
主題Scheme Other
主題 picture book
主題
主題Scheme Other
主題 teachers
主題
主題Scheme Other
主題 class activities
内容記述
内容記述 This study examined the usefulness of picture book that convey the significance of class activities for teachers. From the results, the developed picture book is (1) the teacher feels that the child may lead to the understanding of the consensus building process and the meaning of cooperation, and (2) teachers feel that it is particularly useful for third and fourth graders, but also for other grades., and (3)it was shown that many teachers considered using it for future practice and found it useful as a tool for learning teachers' guidance and advice.These results suggested a certain usefulness of it.
言語 en
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 この研究は,日本学術振興会科学研究費助成事業 基盤研究(C)課題番号18K02758:多様性に富む共生社会構築に向けた小学校用「多様性把握シート」の作成と活用(代表若松昭彦)によって行われた。
出版者
出版者 広島大学大学院人間社会科学研究科附属教育実践総合センター
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/50625
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1341-111X
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN10491493
開始ページ
開始ページ 153
書誌情報 学校教育実践学研究
Hiroshima journal of school education

巻 27, p. 153-160, 発行日 2021-03-19
見出し
大見出し 学校経営・学級経営
言語 ja
見出し
大見出し School Management and Class Management
言語 en
旧ID 50625
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-02-27 14:44:59.387947
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3