Item type |
デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1) |
公開日 |
2023-03-18 |
タイトル |
|
|
タイトル |
学級活動の良さや進め方を伝える絵本開発(1) : 学ぶ環境を創造する教師を対象とした質問紙調査 |
|
言語 |
ja |
タイトル |
|
|
タイトル |
Survey for teachers about picture book that convey the significance of class activities (1) |
|
言語 |
en |
作成者 |
若松, 昭彦
川原, 陽子
隂, 菜穂子
山本, 耕祐
橋本, 久美
廣田, 誠
松本, 浩司
横山, 謙治
岸本, 勝義
若松, 美沙
|
アクセス権 |
|
|
アクセス権 |
open access |
|
アクセス権URI |
http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 |
主題 |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
picture book |
主題 |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
teachers |
主題 |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
class activities |
内容記述 |
|
|
内容記述 |
This study examined the usefulness of picture book that convey the significance of class activities for teachers. From the results, the developed picture book is (1) the teacher feels that the child may lead to the understanding of the consensus building process and the meaning of cooperation, and (2) teachers feel that it is particularly useful for third and fourth graders, but also for other grades., and (3)it was shown that many teachers considered using it for future practice and found it useful as a tool for learning teachers' guidance and advice.These results suggested a certain usefulness of it. |
|
言語 |
en |
内容記述 |
|
|
内容記述タイプ |
Other |
|
内容記述 |
この研究は,日本学術振興会科学研究費助成事業 基盤研究(C)課題番号18K02758:多様性に富む共生社会構築に向けた小学校用「多様性把握シート」の作成と活用(代表若松昭彦)によって行われた。 |
出版者 |
|
|
出版者 |
広島大学大学院人間社会科学研究科附属教育実践総合センター |
言語 |
|
|
言語 |
jpn |
資源タイプ |
|
|
資源タイプ識別子 |
http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 |
|
資源タイプ |
departmental bulletin paper |
出版タイプ |
|
|
出版タイプ |
VoR |
|
出版タイプResource |
http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |
ID登録 |
|
|
ID登録 |
10.15027/50625 |
|
ID登録タイプ |
JaLC |
収録物識別子 |
|
|
収録物識別子タイプ |
ISSN |
|
収録物識別子 |
1341-111X |
収録物識別子 |
|
|
収録物識別子タイプ |
NCID |
|
収録物識別子 |
AN10491493 |
開始ページ |
|
|
開始ページ |
153 |
書誌情報 |
学校教育実践学研究
Hiroshima journal of school education
巻 27,
p. 153-160,
発行日 2021-03-19
|
見出し |
|
|
大見出し |
学校経営・学級経営 |
|
言語 |
ja |
見出し |
|
|
大見出し |
School Management and Class Management |
|
言語 |
en |
旧ID |
50625 |