ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 学校教育実践学研究
  3. 27巻

「学び続ける教員」を育成するアクティブ・ラーニング型教員研修の実践 : 自主参加研修の事例に関する一考察

https://doi.org/10.15027/50618
https://doi.org/10.15027/50618
053c181a-600b-4901-9a73-c5374a75a190
名前 / ファイル ライセンス アクション
HiroshimaJSchEduc_27_93.pdf HiroshimaJSchEduc_27_93.pdf (1.5 MB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル 「学び続ける教員」を育成するアクティブ・ラーニング型教員研修の実践 : 自主参加研修の事例に関する一考察
言語 ja
タイトル
タイトル Practicing active learning teacher training to develop “Teachers as Continuous Learners": A study on the case of self-paticipation training
言語 en
作成者 山崎, 茜

× 山崎, 茜

ja 山崎, 茜

en Yamasaki, Akane

Search repository
米沢, 崇

× 米沢, 崇

ja 米沢, 崇

en Yonezawa, Takashi

Search repository
大後戸, 一樹

× 大後戸, 一樹

ja 大後戸, 一樹

en Osedo, Kazuki

Search repository
木下, 博義

× 木下, 博義

ja 木下, 博義

en Kinoshita, Hiroyoshi

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
主題
主題Scheme Other
主題 teacher training program
主題
主題Scheme Other
主題 active-learning
主題
主題Scheme Other
主題 learning blidging
主題
主題Scheme Other
主題 Teachers as Continuous Learners
内容記述
内容記述 The purpose of this study is to examine a case study of an active learning teacher training program that has been tried and tested with the aim of fostering “Teachers as Continueous Learners", and to identify what is the important elements for the development of “Teachers as Continueous Learners". The results of the Case 1, the voluntary training group scored significantly higher than the general group on "training approach," "emotional engagement," "behavioral engagement," and "learning bridging,". In Case 2, all of the participants in the training showed high motivation to participate in the next training. Categorical analysis of the reasons for their participation revealed the following categories: "Deepening of learning," "Significance of interaction," "Understanding of concrete conditions," "Empowerment," and "Recognition of the importance of AL externalization. Although the participants' motivation was expected to be high in the two workshops, it was suggested that the participants' satisfaction with the training and their willingness to participate in the next workshop may be enhanced by the fact that they were encouraged to interact with each other in small groups about specific instructions and to externalize AL and LB.
言語 en
出版者
出版者 広島大学大学院人間社会科学研究科附属教育実践総合センター
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/50618
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1341-111X
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN10491493
開始ページ
開始ページ 93
書誌情報 学校教育実践学研究
Hiroshima journal of school education

巻 27, p. 93-99, 発行日 2021-03-19
見出し
大見出し 教師教育・教員養成
言語 ja
見出し
大見出し Teacher Education and Training
言語 en
旧ID 50618
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-02-27 14:43:58.017052
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3