ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To

Field does not validate

To

Field does not validate

To
lat lon distance


インデックスリンク

インデックスツリー

  • RootNode

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 学校教育実践学研究
  3. 27巻

子どもの「格差」問題へ「社会正義」を志向する保健体育はいかに貢献しうるか

https://doi.org/10.15027/50615
https://doi.org/10.15027/50615
84cbb911-984a-40f6-bb1e-0e4784021aa6
名前 / ファイル ライセンス アクション
HiroshimaJSchEduc_27_65.pdf HiroshimaJSchEduc_27_65.pdf (1.4 MB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル 子どもの「格差」問題へ「社会正義」を志向する保健体育はいかに貢献しうるか
言語 ja
タイトル
タイトル How can ‘Social Justice-oriented Health and Physical Education’ Contribute to the Problem of "Disparities" among Children?
言語 en
作成者 岩田, 昌太郎

× 岩田, 昌太郎

ja 岩田, 昌太郎

en Iwata, Shotaro

Search repository
大城, 穂乃香

× 大城, 穂乃香

ja 大城, 穂乃香

en Oshiro, Honoka

Search repository
磯村, 美菜子

× 磯村, 美菜子

ja 磯村, 美菜子

en Isomura, Minako

Search repository
松本, ミユ

× 松本, ミユ

ja 松本, ミユ

en Matsumoto, Miyu

Search repository
村上, 遥菜

× 村上, 遥菜

ja 村上, 遥菜

en Murakami, Haruna

Search repository
敖敦, 其其格

× 敖敦, 其其格

ja 敖敦, 其其格

en Aodun, Qiqige

Search repository
濱本, 想子

× 濱本, 想子

ja 濱本, 想子

en Hamamoto, Aiko

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
主題
主題Scheme Other
主題 social justice
主題
主題Scheme Other
主題 health and physical education
主題
主題Scheme Other
主題 literature review
内容記述
内容記述 The purpose of this study was to focus on social justice in health and physical education and to review the previous studies on social justice-oriented health and physical education classes and teachers of health and physical education. In order to achieve this purpose, the literature review was used supporting the framework of justice, practice, and teacher training proposed by Cochran-Smith et al. (2010). As a result of examining previous studies on social justice-oriented health and physical education, the following four points were clarified; (1) The lack of research on teacher training within the health and physical education field, comparing with the amount of previous work done on practical research. (2) Differences in the research on the disparity in health and physical education at elementary, junior-high, and high-school levels. (3) Inequality of studies on physical education and health education regarding gender equality, sexual minorities, gender role image. (4) Difficulties and factors inhibiting the development of inclusive education classes during teacher training curriculum. The findings of this study promote the perspective of social justice, which no one should be excluded by their background or abilities, and the concept of social justice would be adopted by physical education teachers and their children.
言語 en
出版者
出版者 広島大学大学院人間社会科学研究科附属教育実践総合センター
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/50615
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1341-111X
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN10491493
開始ページ
開始ページ 65
書誌情報 学校教育実践学研究
Hiroshima journal of school education

巻 27, p. 65-73, 発行日 2021-03-19
見出し
大見出し 学習指導法・教材およびカリキュラム開発
言語 ja
見出し
大見出し Teaching Method, Teaching Material Development, and Curriculum Development
言語 en
旧ID 50615
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-02-27 14:43:32.429239
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3