ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 学校教育実践学研究
  3. 27巻

「文化の流動性」に着目した高校世界史の単元開発 :19世紀ヨーロッパ・アメリカの文化を事例に

https://doi.org/10.15027/50614
https://doi.org/10.15027/50614
96b1f5d6-f475-444a-b016-01286297e92c
名前 / ファイル ライセンス アクション
HiroshimaJSchEduc_27_57.pdf HiroshimaJSchEduc_27_57.pdf (1.3 MB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル 「文化の流動性」に着目した高校世界史の単元開発 :19世紀ヨーロッパ・アメリカの文化を事例に
言語 ja
タイトル
タイトル Developing high school world history units focusing on “the liquidity of culture": A case of European and American culture in 19 century
言語 en
作成者 金, 鍾成

× 金, 鍾成

ja 金, 鍾成

en Kim, Jongsung

Search repository
山本, 祐輔

× 山本, 祐輔

ja 山本, 祐輔

en Yamamoto, Yusuke

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
主題
主題Scheme Other
主題 history education
主題
主題Scheme Other
主題 multicultural education
主題
主題Scheme Other
主題 culture
主題
主題Scheme Other
主題 the liquidity of culture
内容記述
内容記述 In history education, a specific region and era’s culture tends to be understood using several keywords. Japanese world history textbooks, for example, describe 19th century European and American culture with the symbolic words of romanticism, realism, naturalism, and impressionism. Understanding the characteristics of the era’s culture is important in order to have a lens for understanding the period. However, this might elicit misconceptions that culture is fixed, and therefore, that it interferes with building a foundation for multicultural education—having a flexible understanding of culture. To tackle the aforementioned issue, this research suggests design principles based on the concept of “the liquidity of culture" and illustrates history education units that support students’ flexible understanding of culture. With 19th century European and American culture as an example, the authors utilized the following three strategies to deconstruct the aforementioned symbolic words as a way of understanding culture: (a) geographical counterevidence, (b) historical counterevidence, and (c) social-class counterevidence. The details of each unit will be showcased, and the implications of this research from the perspective of multicultural history education will be discussed.
言語 en
出版者
出版者 広島大学大学院人間社会科学研究科附属教育実践総合センター
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/50614
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1341-111X
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN10491493
開始ページ
開始ページ 57
書誌情報 学校教育実践学研究
Hiroshima journal of school education

巻 27, p. 57-64, 発行日 2021-03-19
見出し
大見出し 学習指導法・教材およびカリキュラム開発
言語 ja
見出し
大見出し Teaching Method, Teaching Material Development, and Curriculum Development
言語 en
旧ID 50614
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-02-27 14:43:24.047165
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3