Item type |
デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1) |
公開日 |
2023-03-18 |
タイトル |
|
|
タイトル |
教師はどのようにCOVID-19を授業化するか : 社会科と保健体育科の2人の教師を事例として |
|
言語 |
ja |
タイトル |
|
|
タイトル |
How did Japanese teachers deal with COVID-19 in their lessons?: The case studies of two teachers |
|
言語 |
en |
作成者 |
川口, 広美
大坂, 遊
金, 鍾成
高松, 尚平
村田, 一朗
行壽, 浩司
佐藤, 甲斐
|
アクセス権 |
|
|
アクセス権 |
open access |
|
アクセス権URI |
http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 |
主題 |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
COVID-19 |
主題 |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
teachers |
主題 |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
teaching controversial issues |
主題 |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
gatekeeping |
内容記述 |
|
|
内容記述 |
This article illustrates how two Japanese teachers design and implement a unit related to COVID-19 for promoting teaching controversial issues in Japan. We discovered the following two implications for achieving the aim: (a) improving teachers’ abilities of explaining how the issues are necessary and important in school education and (b) enhancing the ability of gatekeeping of teachers. Particularly, the ability of curriculum management is significant for teaching controversial issues. |
|
言語 |
en |
内容記述 |
|
|
内容記述タイプ |
Other |
|
内容記述 |
本研究は,JSPS科研費19K14239の助成,および令和二年度教育学部共同研究プロジェクト「ポストコロナの学校教育」の提起する学術知共創の可能性と課題」の支援を受けたものである。 |
出版者 |
|
|
出版者 |
広島大学大学院人間社会科学研究科附属教育実践総合センター |
言語 |
|
|
言語 |
jpn |
資源タイプ |
|
|
資源タイプ識別子 |
http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 |
|
資源タイプ |
departmental bulletin paper |
出版タイプ |
|
|
出版タイプ |
VoR |
|
出版タイプResource |
http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |
ID登録 |
|
|
ID登録 |
10.15027/50613 |
|
ID登録タイプ |
JaLC |
収録物識別子 |
|
|
収録物識別子タイプ |
ISSN |
|
収録物識別子 |
1341-111X |
収録物識別子 |
|
|
収録物識別子タイプ |
NCID |
|
収録物識別子 |
AN10491493 |
開始ページ |
|
|
開始ページ |
49 |
書誌情報 |
学校教育実践学研究
Hiroshima journal of school education
巻 27,
p. 49-56,
発行日 2021-03-19
|
見出し |
|
|
大見出し |
学習指導法・教材およびカリキュラム開発 |
|
言語 |
ja |
見出し |
|
|
大見出し |
Teaching Method, Teaching Material Development, and Curriculum Development |
|
言語 |
en |
旧ID |
50613 |