ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 学校教育実践学研究
  3. 26巻

どのように現職教師から教師教育者へ移行するのか : 連続的・漸次的に移行した教師教育者に注目して

https://doi.org/10.15027/49118
https://doi.org/10.15027/49118
64568e4e-f471-4d4b-bf4d-12575b9810ae
名前 / ファイル ライセンス アクション
HiroshimaJSchEduc_26_87.pdf HiroshimaJSchEduc_26_87.pdf (575.5 KB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル どのように現職教師から教師教育者へ移行するのか : 連続的・漸次的に移行した教師教育者に注目して
言語 ja
タイトル
タイトル How do Japanese teachers become teacher educators in higher education?
言語 en
作成者 大坂, 遊

× 大坂, 遊

ja 大坂, 遊

en Osaka, Yu

Search repository
川口, 広美

× 川口, 広美

ja 川口, 広美

en Kawaguchi, Hiromi

Search repository
草原, 和博

× 草原, 和博

ja 草原, 和博

en Kusahara, Kazuhiro

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
主題
主題Scheme Other
主題 teacher educator
主題
主題Scheme Other
主題 identity
主題
主題Scheme Other
主題 teacher education
主題
主題Scheme Other
主題 transition from teacher to teacher educators
内容記述
内容記述 This article examines the challenges new teacher educators who newly entered the univcrstity face in establishing their identities and how to deal with those challenges. The data collected for whole study to analyze the tensions arising for ten teacher educators in their experience as teacher educators and this paper particularly focused on the two of them who showed smaller gap between teacher and teacher educators. This is because they would have a potential to provide the important suggestions for the support toward new teacher educators. We focused on the data from before they became teacher teachers, not only after they became teacher teachers as Lortie (1975) argued the “Apprenticeship of observation", namely, education for teacher educators has already begun since they were the pre-service teachers. The findings of the study show that, the interviewee faced challenges about their three new roles, teachers of teachers, researchers and curriculum developers to establish their new professional identities. To tackle these challenges, they employed the professional network and communities which they had already participated in. From these findings, we suggested that meeting both of the challenges new teacher educators requires the third space which are placed between university and schools.
言語 en
出版者
出版者 広島大学大学院教育学研究科附属教育実践総合センター
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/49118
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1341-111X
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN10491493
開始ページ
開始ページ 87
書誌情報 学校教育実践学研究
Hiroshima journal of school education

巻 26, p. 87-94, 発行日 2020-03-20
見出し
大見出し 教師教育・教員養成
言語 ja
見出し
大見出し Teacher Education and Training
言語 en
旧ID 49118
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-02-27 14:41:56.482299
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3