Item type |
デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1) |
公開日 |
2023-03-18 |
タイトル |
|
|
タイトル |
「授業構想力」からワークショップ型校内研修の成果をいかに俯瞰するか : X市中学校保健体育部会の研修を事例として |
|
言語 |
ja |
タイトル |
|
|
タイトル |
How to Overview the Outcome of Workshop-Type School Training through “Lesson Planning Ability": A Case of Teacher Training in Physical Education in X City |
|
言語 |
en |
作成者 |
岩田, 昌太郎
濱本, 想子
中川, 昂
室本, 佳祐
白石, 愛
辻, 亮太
敖敦, 其其格
|
アクセス権 |
|
|
アクセス権 |
open access |
|
アクセス権URI |
http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 |
主題 |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
workshop-type school training |
主題 |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
lesson planning ability |
主題 |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
professional development of physical education teachers |
内容記述 |
|
|
内容記述 |
The purpose of this study is to overview how physical education teachers at junior high schools can acquire “lesson planning ability" through participation in workshoptype (WS-type) school training. According to this case study, the findings can be summarized in three points: (1) physical education teachers improved in their “lesson planning ability" through preparation of a guidance plan in WS-type school training and in exchange with others. (2) WS-type school training functions as a place to learn theory, a place to output, a place to deepen exchange between teachers, a place to share knowledge, and a place to contribute to the training of teachers’ “lesson planning abilities." (3) Cooperation with schools, educational committees, and universities is indispensable in order to carry out “subjective, cooperative, and active" WS-type in school training. |
|
言語 |
en |
出版者 |
|
|
出版者 |
広島大学大学院教育学研究科附属教育実践総合センター |
言語 |
|
|
言語 |
jpn |
資源タイプ |
|
|
資源タイプ識別子 |
http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 |
|
資源タイプ |
departmental bulletin paper |
出版タイプ |
|
|
出版タイプ |
VoR |
|
出版タイプResource |
http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |
ID登録 |
|
|
ID登録 |
10.15027/47514 |
|
ID登録タイプ |
JaLC |
収録物識別子 |
|
|
収録物識別子タイプ |
ISSN |
|
収録物識別子 |
1341-111X |
収録物識別子 |
|
|
収録物識別子タイプ |
NCID |
|
収録物識別子 |
AN10491493 |
開始ページ |
|
|
開始ページ |
127 |
書誌情報 |
学校教育実践学研究
Hiroshima journal of school education
巻 25,
p. 127-137,
発行日 2019-03-20
|
見出し |
|
|
大見出し |
教師教育・教員養成 |
|
言語 |
ja |
見出し |
|
|
大見出し |
Teacher Education and Training |
|
言語 |
en |
旧ID |
47514 |