ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To

Field does not validate

To

Field does not validate

To
lat lon distance


インデックスリンク

インデックスツリー

  • RootNode

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 学校教育実践学研究
  3. 25巻

競走を主題化した長距離走授業の成果と課題 : 中学生の長距離走に対する愛好的態度の変容に着目して

https://doi.org/10.15027/47510
https://doi.org/10.15027/47510
dc93d54a-08a4-4a00-b961-e0c305c9c494
名前 / ファイル ライセンス アクション
HiroshimaJSchEduc_25_85.pdf HiroshimaJSchEduc_25_85.pdf (655.5 KB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル 競走を主題化した長距離走授業の成果と課題 : 中学生の長距離走に対する愛好的態度の変容に着目して
言語 ja
タイトル
タイトル Achievements and Challenges of Long-Distance Race Classes Focusing on Competition: Focusing on the Positive Change in Junior High School Students’ Attitudes towards Long-Distance Races
言語 en
作成者 齊藤, 一彦

× 齊藤, 一彦

ja 齊藤, 一彦

en Saito, Kazuhiko

Search repository
松本, 佑介

× 松本, 佑介

ja 松本, 佑介

en Matsumoto, Yusuke

Search repository
濱本, 想子

× 濱本, 想子

ja 濱本, 想子

en Hamamoto, Akiko

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
主題
主題Scheme Other
主題 long-distance race classes
主題
主題Scheme Other
主題 competition
主題
主題Scheme Other
主題 positive attitude
内容記述
内容記述 In this study, we conducted long-distance race classes focusing on competition (Takashima et al., 2017) for junior high school students. The purposes of this study were to analyze whether students’ attitudes toward long-distance races became more positive and the determinants of this change, as well as to consider achievements and challenges of the long-distance race classes focusing on competition. The results are summarized as follows. (1) The students’ attitudes toward long-distance races became more positive, with significant pre-post differences (p<0.05). As a factor behind this finding, in the review after the classes, 60% of students responded that “classes were enjoyable overall," so it can be said that they were able to experience the enjoyment of competition in the classes. (2) The two methods devised in this study were effective for urging students to proactively engage in long-distance race classes. (3) After the classes, 33% of the students answered, “I don’t like long-distance races." Thus, it seems that the experience of pleasures from competition were insufficient to compensate for the physical distress of long-distance races.
言語 en
出版者
出版者 広島大学大学院教育学研究科附属教育実践総合センター
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/47510
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1341-111X
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN10491493
開始ページ
開始ページ 85
書誌情報 学校教育実践学研究
Hiroshima journal of school education

巻 25, p. 85-92, 発行日 2019-03-20
見出し
大見出し 学習指導法・教材およびカリキュラム開発
言語 ja
見出し
大見出し Teaching Method, Teaching Material Development, and Curriculum Development
言語 en
旧ID 47510
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-02-27 14:39:35.831581
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3