ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 学校教育実践学研究
  3. 25巻

主体的な歴史的探究を促す日本史授業開発 : 単元「摂関政治と院政」の場合

https://doi.org/10.15027/47508
https://doi.org/10.15027/47508
bddee347-7312-4468-9b4a-2a02e583c8cd
名前 / ファイル ライセンス アクション
HiroshimaJSchEduc_25_67.pdf HiroshimaJSchEduc_25_67.pdf (1.2 MB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル 主体的な歴史的探究を促す日本史授業開発 : 単元「摂関政治と院政」の場合
言語 ja
タイトル
タイトル How to plan and conduct Japanese history lesson aiming to promote historical inquiry: A case of “Sekkanseiji To Insei"
言語 en
作成者 川口, 広美

× 川口, 広美

ja 川口, 広美

en Kawaguchi, Hiromi

Search repository
城戸, ナツミ

× 城戸, ナツミ

ja 城戸, ナツミ

en Kido, Natsumi

Search repository
青本, 和樹

× 青本, 和樹

ja 青本, 和樹

en Aomoto, Kazuki

Search repository
久保, 美奈

× 久保, 美奈

ja 久保, 美奈

en Kubo, Haruna

Search repository
篠田, 裕文

× 篠田, 裕文

ja 篠田, 裕文

en Shinoda, Hirofumi

Search repository
竹下, 紘平

× 竹下, 紘平

ja 竹下, 紘平

en Takeshita, Kohei

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
主題
主題Scheme Other
主題 historical inquiry
主題
主題Scheme Other
主題 substantive/procedural concept
主題
主題Scheme Other
主題 Japanese history
内容記述
内容記述 This study proposes the Japanese history lesson plan integrating active historical inquiry by student themselves. Historical inquiry has been regarded as an important strategy to history education fostering democratic citizenship. However, the previous studies in Japan did not seem to clarify the characteristics of historical inquiry and how to apply in the classroom because most of them focused only on the motivation of students. We established the three principles to develop the lesson plan; 1) Procedural concepts are shown to the students explicitly; 2) Various resources is necessary for making diverse historical resources; 3)various activities for promoting active learning by students should be prepared. After conducting the lessons, we found that students actively engaged the class and develop their own historical interpretation. At the end of study, we proposed the future possibilities for bigger reform of history curriculum.
言語 en
出版者
出版者 広島大学大学院教育学研究科附属教育実践総合センター
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/47508
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1341-111X
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN10491493
開始ページ
開始ページ 67
書誌情報 学校教育実践学研究
Hiroshima journal of school education

巻 25, p. 67-76, 発行日 2019-03-20
見出し
大見出し 学習指導法・教材およびカリキュラム開発
言語 ja
見出し
大見出し Teaching Method, Teaching Material Development, and Curriculum Development
言語 en
旧ID 47508
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-02-27 14:39:18.633682
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3