Item type |
デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1) |
公開日 |
2023-03-18 |
タイトル |
|
|
タイトル |
ドイツの中等地理教科書『Diercke Geography Bilingual』における国際理解単元のコンピテンシー育成 |
|
言語 |
ja |
タイトル |
|
|
タイトル |
Competency of Education for Interntional Understanding: By analyzing Dircke Geography: For Bilingual Classes in Germany |
|
言語 |
en |
作成者 |
由井, 義通
阪上, 弘彬
村田, 翔
横川, 知司
潘, 意涵
佟, 亜斎娜
安倍, 成美
池田, 葵
倉本, 尚
岩佐, 佳哉
池田, 直樹
植野, 裕行
冨田, 大智
藤村, 大智
頼富, 収吾
|
アクセス権 |
|
|
アクセス権 |
open access |
|
アクセス権URI |
http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 |
主題 |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
Geography education |
主題 |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
Textbook for bilingual lesson |
主題 |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
Germany |
主題 |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
Competency |
内容記述 |
|
|
内容記述 |
This paper aims to clarify the characteristics of learning units on Education for International Understanding (EIU) and their structure, appropriate geographical teaching materials on EIU, streategies for competence acquisition, and perspectives of ESD within learning units on EIU by analyzing two learning units “Globalisation" and “Global Disparities" in the geography textbook for bilingual lesson "Diercke Geography: For Bilingual Classes". The results of the analysis showed that 1)“Globalisation" focuses on the theories of globalisation and “Global Disparities" aims to learn not only theories but also regionl images; 2) Competency is repeatedly acquired through different learning activities ; 3) “Global Disparities" is designed from the viewpoint of “think globally, act locally". |
|
言語 |
en |
出版者 |
|
|
出版者 |
広島大学大学院教育学研究科附属教育実践総合センター |
言語 |
|
|
言語 |
jpn |
資源タイプ |
|
|
資源タイプ識別子 |
http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 |
|
資源タイプ |
departmental bulletin paper |
出版タイプ |
|
|
出版タイプ |
VoR |
|
出版タイプResource |
http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |
ID登録 |
|
|
ID登録 |
10.15027/47507 |
|
ID登録タイプ |
JaLC |
収録物識別子 |
|
|
収録物識別子タイプ |
ISSN |
|
収録物識別子 |
1341-111X |
収録物識別子 |
|
|
収録物識別子タイプ |
NCID |
|
収録物識別子 |
AN10491493 |
開始ページ |
|
|
開始ページ |
59 |
書誌情報 |
学校教育実践学研究
Hiroshima journal of school education
巻 25,
p. 59-66,
発行日 2019-03-20
|
見出し |
|
|
大見出し |
学習指導法・教材およびカリキュラム開発 |
|
言語 |
ja |
見出し |
|
|
大見出し |
Teaching Method, Teaching Material Development, and Curriculum Development |
|
言語 |
en |
旧ID |
47507 |