ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 学校教育実践学研究
  3. 25巻

小学校体育科の思考力・判断力を評価するための動画テストの開発(2) : 4画面同時再生映像を活用して

https://doi.org/10.15027/47502
https://doi.org/10.15027/47502
d5d0189c-cdc9-4f6a-aa5f-602462ebba1c
名前 / ファイル ライセンス アクション
HiroshimaJSchEduc_25_25.pdf HiroshimaJSchEduc_25_25.pdf (902.4 KB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル 小学校体育科の思考力・判断力を評価するための動画テストの開発(2) : 4画面同時再生映像を活用して
言語 ja
タイトル
タイトル Development of video tests for elementary school physical education to assess pupil’s ability to think and judge: Utilization of simultaneously reproduced four-split screen videos
言語 en
作成者 大後戸, 一樹

× 大後戸, 一樹

ja 大後戸, 一樹

en Osedo, Kazuki

Search repository
坂田, 行平

× 坂田, 行平

ja 坂田, 行平

en Sakata, Kohei

Search repository
三上, 隼人

× 三上, 隼人

ja 三上, 隼人

en Mikami, Hayato

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
主題
主題Scheme Other
主題 physical education
主題
主題Scheme Other
主題 video tests
内容記述
内容記述 This study is a follow-up report of a study by Osedo et al. (2018), wherein a video test in which pupils “think and judge" based on the knowledge gained in physical education classes was developed. In this study, we developed a new video test that simultaneously reproduces video images with two technical differences on a four-split screen. We then administered a survey to third grade students to examine whether there were any differences in their viewpoints when observing the video. The results from an analysis of the data suggest that if a teacher wants his or her students to “think and judge" based on the observation of physical exercise from several viewpoints, a four-split screen video acts as a teaching material that requires more comprehensive “thinking and judging" as compared to Osedo et al.’s (2018) test. However, because of the increase in the number of video images, students may have developed dispersed observation viewpoints; therefore, a further examination of developmentally appropriate utilization methods is necessary.
言語 en
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 本研究は,日本学術振興会科研費の助成(16K01619)を受けたものです。
出版者
出版者 広島大学大学院教育学研究科附属教育実践総合センター
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/47502
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1341-111X
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN10491493
開始ページ
開始ページ 25
書誌情報 学校教育実践学研究
Hiroshima journal of school education

巻 25, p. 25-30, 発行日 2019-03-20
見出し
大見出し 学習指導法・教材およびカリキュラム開発
言語 ja
見出し
大見出し Teaching Method, Teaching Material Development, and Curriculum Development
言語 en
旧ID 47502
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-02-27 14:38:27.358361
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3