WEKO3
アイテム
小学校体育科の思考力・判断力を評価するための動画テストの開発(2) : 4画面同時再生映像を活用して
https://doi.org/10.15027/47502
https://doi.org/10.15027/47502d5d0189c-cdc9-4f6a-aa5f-602462ebba1c
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
Item type | デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1) | |||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2023-03-18 | |||||||||||||||||
タイトル | ||||||||||||||||||
タイトル | 小学校体育科の思考力・判断力を評価するための動画テストの開発(2) : 4画面同時再生映像を活用して | |||||||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||||||
タイトル | ||||||||||||||||||
タイトル | Development of video tests for elementary school physical education to assess pupil’s ability to think and judge: Utilization of simultaneously reproduced four-split screen videos | |||||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||||||
作成者 |
大後戸, 一樹
× 大後戸, 一樹
× 坂田, 行平
× 三上, 隼人
|
|||||||||||||||||
アクセス権 | ||||||||||||||||||
アクセス権 | open access | |||||||||||||||||
アクセス権URI | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | |||||||||||||||||
主題 | ||||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||
主題 | physical education | |||||||||||||||||
主題 | ||||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||
主題 | video tests | |||||||||||||||||
内容記述 | ||||||||||||||||||
内容記述 | This study is a follow-up report of a study by Osedo et al. (2018), wherein a video test in which pupils “think and judge" based on the knowledge gained in physical education classes was developed. In this study, we developed a new video test that simultaneously reproduces video images with two technical differences on a four-split screen. We then administered a survey to third grade students to examine whether there were any differences in their viewpoints when observing the video. The results from an analysis of the data suggest that if a teacher wants his or her students to “think and judge" based on the observation of physical exercise from several viewpoints, a four-split screen video acts as a teaching material that requires more comprehensive “thinking and judging" as compared to Osedo et al.’s (2018) test. However, because of the increase in the number of video images, students may have developed dispersed observation viewpoints; therefore, a further examination of developmentally appropriate utilization methods is necessary. | |||||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||||||
内容記述 | ||||||||||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||||||||||
内容記述 | 本研究は,日本学術振興会科研費の助成(16K01619)を受けたものです。 | |||||||||||||||||
出版者 | ||||||||||||||||||
出版者 | 広島大学大学院教育学研究科附属教育実践総合センター | |||||||||||||||||
言語 | ||||||||||||||||||
言語 | jpn | |||||||||||||||||
資源タイプ | ||||||||||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||||||||||
出版タイプ | ||||||||||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||||||||||
ID登録 | ||||||||||||||||||
ID登録 | 10.15027/47502 | |||||||||||||||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||||||||||||||
収録物識別子 | ||||||||||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||||||||||
収録物識別子 | 1341-111X | |||||||||||||||||
収録物識別子 | ||||||||||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||||||||||
収録物識別子 | AN10491493 | |||||||||||||||||
開始ページ | ||||||||||||||||||
開始ページ | 25 | |||||||||||||||||
書誌情報 |
学校教育実践学研究 Hiroshima journal of school education 巻 25, p. 25-30, 発行日 2019-03-20 |
|||||||||||||||||
見出し | ||||||||||||||||||
大見出し | 学習指導法・教材およびカリキュラム開発 | |||||||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||||||
見出し | ||||||||||||||||||
大見出し | Teaching Method, Teaching Material Development, and Curriculum Development | |||||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||||||
旧ID | 47502 |