Item type |
デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1) |
公開日 |
2023-03-18 |
タイトル |
|
|
タイトル |
ハワイにおける全人教育 : 平和教育と特別支援に焦点を当てて |
|
言語 |
ja |
タイトル |
|
|
タイトル |
Manuscript for Hiroshima journal of school education |
|
言語 |
en |
作成者 |
栗原, 慎二
山崎, 茜
エリクソン, ユキコ
品川, 真穂
|
アクセス権 |
|
|
アクセス権 |
open access |
|
アクセス権URI |
http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 |
主題 |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
平和教育 |
主題 |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
特別支援 |
主題 |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
PBIS |
主題 |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
SEL |
主題 |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
多文化教育 |
内容記述 |
|
|
内容記述 |
Abstract. The purpose of this research is to consider the desirable way of educational guidance that accepts diversity that will be required in the future in Japan by referring to Hawaii's educational practice that accepts diversity and tries to respond to the needs of all children. The authors visited K5 school, K6 school, and two K12 schools, and find how effective to do UDL, PBIS, and SEL. In this paper, the authors suggest what is important for the whole person education. |
|
言語 |
en |
出版者 |
|
|
出版者 |
広島大学大学院教育学研究科附属教育実践総合センター |
言語 |
|
|
言語 |
jpn |
資源タイプ |
|
|
資源タイプ識別子 |
http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 |
|
資源タイプ |
departmental bulletin paper |
出版タイプ |
|
|
出版タイプ |
VoR |
|
出版タイプResource |
http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |
ID登録 |
|
|
ID登録 |
10.15027/47501 |
|
ID登録タイプ |
JaLC |
収録物識別子 |
|
|
収録物識別子タイプ |
ISSN |
|
収録物識別子 |
1341-111X |
収録物識別子 |
|
|
収録物識別子タイプ |
NCID |
|
収録物識別子 |
AN10491493 |
開始ページ |
|
|
開始ページ |
17 |
書誌情報 |
学校教育実践学研究
Hiroshima journal of school education
巻 25,
p. 17-24,
発行日 2019-03-20
|
見出し |
|
|
大見出し |
生徒指導・教育相談 |
|
言語 |
ja |
見出し |
|
|
大見出し |
Student Guidance and Educational Counseling |
|
言語 |
en |
旧ID |
47501 |