ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 学校教育実践学研究
  3. 24巻

初任者用実践的指導力向上ハンドブックと指導教員用初任者支援ハンドブックの開発と運用(2) : 初任者教員と指導教員による運用を通じた成果と課題

https://doi.org/10.15027/45466
https://doi.org/10.15027/45466
d68fcbad-994d-41e4-9d2c-296ae2b204de
名前 / ファイル ライセンス アクション
HiroshimaJSchEduc_24_123.pdf HiroshimaJSchEduc_24_123.pdf (602.0 KB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル 初任者用実践的指導力向上ハンドブックと指導教員用初任者支援ハンドブックの開発と運用(2) : 初任者教員と指導教員による運用を通じた成果と課題
言語 ja
タイトル
タイトル Development and Operation of the Handbooks for Initial Teachers and Mentors (Ⅱ): The Results and Issues through the Use by Initial Teachers and Mentors
言語 en
作成者 米沢, 崇

× 米沢, 崇

ja 米沢, 崇

en Yonezawa, Takashi

Search repository
中井, 悠加

× 中井, 悠加

ja 中井, 悠加

en Nakai, Yuka

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
主題
主題Scheme Other
主題 Initial teacher
主題
主題Scheme Other
主題 Mentor teacher
主題
主題Scheme Other
主題 In-service teacher training
主題
主題Scheme NDC
主題 370
内容記述
内容記述 The purposes of this research are: (1) develop tools to innovate the learning environments of initial primary school teachers to grow as continuous learners, (2) examine their effectiveness to clarify the ways of initial teacher training. There are still many problems remaining e.g. the ability difference between mentors; connection of teacher trainings at on-site and out-side schools; learning environments for initial teachers. In response, we designed a standard of teaching competencies consists of eight categories and developed some tools accordingly: two handbooks for initial teachers and mentors; a teaching competencies rubric. We distributed these tools to all initial teachers and their mentors in Hiroshima prefecture to try them. Then we examined their effectiveness, possible uses, and development potential through a questionnaire survey targeting at only those who provided their consent its concept and method. The data from free descriptions was analyzed and considered by applying subject classification which is one of the text-mining approaches. As a result, we could extract their usage based on each teacher’s practice task and experience, effectiveness, and improvement potential. Our findings are beneficial as a fundamental material to consider about an effective support for initial teachers and their required competencies in contemporary world.
言語 en
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 本研究は,平成25−26年度独立行政法人教員研修センター委嘱事業「教員研修モデルカリキュラム開発プログラム」終了後も継続して取り組んだ成果の一部である。なお,本稿はWERA Focal Meeting & HKERA International Conference(2017年11月30日,香港)での発表内容(Innovations of Learning Environments for Novice Primary Teachers in Contemporary Japan: Towards Fostering Teachers as Continuous Learners)を加筆・修正したものである。 本研究は,JSPS科学研究費補助金基盤研究(B)(一般)「「学び続ける教員」を支えるアクティブ・ラーニング型教員研修プログラムの開発」(JP16H03765)の助成を受けている。
出版者
出版者 広島大学大学院教育学研究科附属教育実践総合センター
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/45466
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1341-111X
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN10491493
開始ページ
開始ページ 123
書誌情報 学校教育実践学研究
Hiroshima journal of school education

巻 24, p. 123-129, 発行日 2018-03-22
見出し
大見出し 教師教育・教員養成
言語 ja
見出し
大見出し Teacher Education and Training
言語 en
旧ID 45466
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-02-27 14:36:53.952275
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3