ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 学校教育実践学研究
  3. 24巻

高等学校英語授業における教師と生徒のインタラクションの分析

https://doi.org/10.15027/45463
https://doi.org/10.15027/45463
3eee4b57-b4b1-42f5-b4b1-d5a819f61f64
名前 / ファイル ライセンス アクション
HiroshimaJSchEduc_24_99.pdf HiroshimaJSchEduc_24_99.pdf (788.5 KB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル 高等学校英語授業における教師と生徒のインタラクションの分析
言語 ja
タイトル
タイトル An Analysis of Teacher-Student Interactions in Senior High School English Classrooms
言語 en
作成者 深澤, 清治

× 深澤, 清治

ja 深澤, 清治

en Fukazawa, Seiji

Search repository
飯田, 弘哉

× 飯田, 弘哉

ja 飯田, 弘哉

en Iida, Hiroya

Search repository
秦, 史典

× 秦, 史典

ja 秦, 史典

en Hata, Fuminori

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
主題
主題Scheme Other
主題 classroom interaction
主題
主題Scheme Other
主題 corrective feedback
主題
主題Scheme Other
主題 English classes
主題
主題Scheme NDC
主題 370
内容記述
内容記述 The purpose of this study is to identify features of teacher-student interaction in senior high school English classrooms in Japan. In recent second language acquisition research, many studies have been carried out on corrective feedback to L2 learners’ oral and written errors. However, although classroom interactions include far more diverse interactions including error corrections, few studies have analyzed how meaningful and communicative those interactions are. Therefore, the present study chose two 50-minutes English lessons by two experienced high school teachers, extracted from their lessons a total of 85 units of teacher-student/ student-to-student interactions in English/Japanese and closely scrutinized them for common classroom communication patterns among Japanese teachers of English. The results indicated that the analyzed classroom interactions contained many teacher-dominated one-way interactions both in English and Japanese.
言語 en
出版者
出版者 広島大学大学院教育学研究科附属教育実践総合センター
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/45463
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1341-111X
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN10491493
開始ページ
開始ページ 99
書誌情報 学校教育実践学研究
Hiroshima journal of school education

巻 24, p. 99-106, 発行日 2018-03-22
見出し
大見出し 学習指導法・教材およびカリキュラム開発
言語 ja
見出し
大見出し Teaching Method, Teaching Material Development, and Curriculum Development
言語 en
旧ID 45463
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-02-27 14:36:30.268078
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3