WEKO3
アイテム
高等学校英語授業における教師と生徒のインタラクションの分析
https://doi.org/10.15027/45463
https://doi.org/10.15027/454633eee4b57-b4b1-42f5-b4b1-d5a819f61f64
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
Item type | デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1) | |||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2023-03-18 | |||||||||||||||||
タイトル | ||||||||||||||||||
タイトル | 高等学校英語授業における教師と生徒のインタラクションの分析 | |||||||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||||||
タイトル | ||||||||||||||||||
タイトル | An Analysis of Teacher-Student Interactions in Senior High School English Classrooms | |||||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||||||
作成者 |
深澤, 清治
× 深澤, 清治
× 飯田, 弘哉
× 秦, 史典
|
|||||||||||||||||
アクセス権 | ||||||||||||||||||
アクセス権 | open access | |||||||||||||||||
アクセス権URI | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | |||||||||||||||||
主題 | ||||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||
主題 | classroom interaction | |||||||||||||||||
主題 | ||||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||
主題 | corrective feedback | |||||||||||||||||
主題 | ||||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||
主題 | English classes | |||||||||||||||||
主題 | ||||||||||||||||||
主題Scheme | NDC | |||||||||||||||||
主題 | 370 | |||||||||||||||||
内容記述 | ||||||||||||||||||
内容記述 | The purpose of this study is to identify features of teacher-student interaction in senior high school English classrooms in Japan. In recent second language acquisition research, many studies have been carried out on corrective feedback to L2 learners’ oral and written errors. However, although classroom interactions include far more diverse interactions including error corrections, few studies have analyzed how meaningful and communicative those interactions are. Therefore, the present study chose two 50-minutes English lessons by two experienced high school teachers, extracted from their lessons a total of 85 units of teacher-student/ student-to-student interactions in English/Japanese and closely scrutinized them for common classroom communication patterns among Japanese teachers of English. The results indicated that the analyzed classroom interactions contained many teacher-dominated one-way interactions both in English and Japanese. | |||||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||||||
出版者 | ||||||||||||||||||
出版者 | 広島大学大学院教育学研究科附属教育実践総合センター | |||||||||||||||||
言語 | ||||||||||||||||||
言語 | jpn | |||||||||||||||||
資源タイプ | ||||||||||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||||||||||
出版タイプ | ||||||||||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||||||||||
ID登録 | ||||||||||||||||||
ID登録 | 10.15027/45463 | |||||||||||||||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||||||||||||||
収録物識別子 | ||||||||||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||||||||||
収録物識別子 | 1341-111X | |||||||||||||||||
収録物識別子 | ||||||||||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||||||||||
収録物識別子 | AN10491493 | |||||||||||||||||
開始ページ | ||||||||||||||||||
開始ページ | 99 | |||||||||||||||||
書誌情報 |
学校教育実践学研究 Hiroshima journal of school education 巻 24, p. 99-106, 発行日 2018-03-22 |
|||||||||||||||||
見出し | ||||||||||||||||||
大見出し | 学習指導法・教材およびカリキュラム開発 | |||||||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||||||
見出し | ||||||||||||||||||
大見出し | Teaching Method, Teaching Material Development, and Curriculum Development | |||||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||||||
旧ID | 45463 |