ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 学校教育実践学研究
  3. 24巻

教科の構造に基づいた小学校社会科授業研究 : 知識の構造図と概念的枠組みを用いて

https://doi.org/10.15027/45461
https://doi.org/10.15027/45461
0d721db7-4c03-46d6-97e7-03a6dea3b7f6
名前 / ファイル ライセンス アクション
HiroshimaJSchEduc_24_83.pdf HiroshimaJSchEduc_24_83.pdf (910.8 KB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル 教科の構造に基づいた小学校社会科授業研究 : 知識の構造図と概念的枠組みを用いて
言語 ja
タイトル
タイトル The method of lesson study based on the structure of the subject: the case of primary social studies classroom
言語 en
作成者 川口, 広美

× 川口, 広美

ja 川口, 広美

en Kawaguchi, Hiromi

Search repository
城戸, ナツミ

× 城戸, ナツミ

ja 城戸, ナツミ

en Kido, Natsumi

Search repository
近藤, 秀樹

× 近藤, 秀樹

ja 近藤, 秀樹

en Kondo, Hideki

Search repository
尾藤, 郁哉

× 尾藤, 郁哉

ja 尾藤, 郁哉

en Bito, Fumiya

Search repository
高, 錦婷

× 高, 錦婷

ja 高, 錦婷

en Gao, Jinting

Search repository
福元, 正和

× 福元, 正和

ja 福元, 正和

en Fukumoto, Masakazu

Search repository
山口, 安司

× 山口, 安司

ja 山口, 安司

en Yamaguchi, Yasuji

Search repository
兒玉, 泰輔

× 兒玉, 泰輔

ja 兒玉, 泰輔

en Kodama, Taisuke

Search repository
茂松, 郁弥

× 茂松, 郁弥

ja 茂松, 郁弥

en Shigematsu, Fumiya

Search repository
山本, 稜

× 山本, 稜

ja 山本, 稜

en Yamamoto, Ryo

Search repository
吉川, 友則

× 吉川, 友則

ja 吉川, 友則

en Yoshikawa, Tomonori

Search repository
神野, 幸隆

× 神野, 幸隆

ja 神野, 幸隆

en Kamino, Yukitaka

Search repository
鈩, 悠介

× 鈩, 悠介

ja 鈩, 悠介

en Tatara, Yusuke

Search repository
池野, 範男

× 池野, 範男

ja 池野, 範男

en Ikeno, Norio

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
主題
主題Scheme Other
主題 lesson study
主題
主題Scheme Other
主題 social studies
主題
主題Scheme Other
主題 primary school
主題
主題Scheme Other
主題 sturucture of subject
主題
主題Scheme NDC
主題 370
内容記述
内容記述 This study presents the case study of the lesson study in a primary social studies classroom in Japan. The result indicates to propose a new method of social studies lesson study. While previous method tended to pay less attention to the context of school and children because of the focus of generalization, this study highlights the reality of diverse children in a classroom settings. Throughout the study, we compared the two items: The structure of the subject, namely, triangle relation of goals, contents, and methods and learner 's learning structure. Comparing the two items, we could see the effect of the process of teaching and learning on the children. It means that we can propose the new method by focusing on the reality of the classroom.
言語 en
出版者
出版者 広島大学大学院教育学研究科附属教育実践総合センター
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/45461
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1341-111X
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN10491493
開始ページ
開始ページ 83
書誌情報 学校教育実践学研究
Hiroshima journal of school education

巻 24, p. 83-92, 発行日 2018-03-22
見出し
大見出し 学習指導法・教材およびカリキュラム開発
言語 ja
見出し
大見出し Teaching Method, Teaching Material Development, and Curriculum Development
言語 en
旧ID 45461
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-02-27 14:36:13.542683
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3