WEKO3
アイテム
韓国における「多文化教育」支援に関する一考察 : 多文化予備学校の実践を中心に
https://doi.org/10.15027/42783
https://doi.org/10.15027/42783d18b6400-f116-4c77-a509-aa8ce940d478
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
Item type | デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1) | |||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2023-03-18 | |||||||||||||
タイトル | ||||||||||||||
タイトル | 韓国における「多文化教育」支援に関する一考察 : 多文化予備学校の実践を中心に | |||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||
タイトル | ||||||||||||||
タイトル | The Support of ‘Multicultural Education’ in South Korea: The Practice of Multicultural Preparatory Schools | |||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||
作成者 |
小川, 佳万
× 小川, 佳万
× 姜, 姫銀
|
|||||||||||||
アクセス権 | ||||||||||||||
アクセス権 | open access | |||||||||||||
アクセス権URI | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | |||||||||||||
主題 | ||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | multicultural education | |||||||||||||
主題 | ||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | preparatory school | |||||||||||||
主題 | ||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | Adjustment | |||||||||||||
主題 | ||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | South Korea | |||||||||||||
主題 | ||||||||||||||
主題Scheme | NDC | |||||||||||||
主題 | 370 | |||||||||||||
内容記述 | ||||||||||||||
内容記述 | This paper discusses the realities and possibilities of multicultural preparatory schools in South Korea, dealing with some policies of Kyong-gee Provincial Education Office. They are in the outside of the official education system in Korean context, but, funded by the public bureau, play critical roles to adjust children of multi-cultural families, which are growing in recent years, to the formal education system. Visiting a junior high school, as a case study, practicing the multicultural education, it analyzes how the school faces the challenges through the interview to responsible teachers and classroom participation. The findings are threes below. First, the preparatory school simplifies the admission procedure for recruiting more students and focuses on Korean language classes on curriculum to connect the children more smoothly with the Korean public education system at the earlier stage. Next, despite of the government suggestion, customizing and individualizing education method is not always true in the current situations due to the budget insufficiency. Third, general schools rarely offer multicultural education programs although the bureau emphasizes that many other Korean students are required to recognize the state of multicultural society in current Korea. | |||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||
内容記述 | ||||||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||||||
内容記述 | 本研究はJSPS科研費16K13576の助成を受けたものである。 | |||||||||||||
出版者 | ||||||||||||||
出版者 | 広島大学大学院教育学研究科附属教育実践総合センター | |||||||||||||
言語 | ||||||||||||||
言語 | jpn | |||||||||||||
資源タイプ | ||||||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||||||
出版タイプ | ||||||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||||||
ID登録 | ||||||||||||||
ID登録 | 10.15027/42783 | |||||||||||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||||||||||
収録物識別子 | ||||||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||||||
収録物識別子 | 1341-111X | |||||||||||||
収録物識別子 | ||||||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||||||
収録物識別子 | AN10491493 | |||||||||||||
開始ページ | ||||||||||||||
開始ページ | 139 | |||||||||||||
書誌情報 |
学校教育実践学研究 Hiroshima journal of school education 巻 23, p. 139-145, 発行日 2017-03-22 |
|||||||||||||
見出し | ||||||||||||||
大見出し | 国際理解教育 | |||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||
見出し | ||||||||||||||
大見出し | International Understanding in Education | |||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||
旧ID | 42783 |