ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 学校教育実践学研究
  3. 23巻

韓国における「多文化教育」支援に関する一考察 : 多文化予備学校の実践を中心に

https://doi.org/10.15027/42783
https://doi.org/10.15027/42783
d18b6400-f116-4c77-a509-aa8ce940d478
名前 / ファイル ライセンス アクション
HiroshimaJSchEduc_23_139.pdf HiroshimaJSchEduc_23_139.pdf (734.6 KB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル 韓国における「多文化教育」支援に関する一考察 : 多文化予備学校の実践を中心に
言語 ja
タイトル
タイトル The Support of ‘Multicultural Education’ in South Korea: The Practice of Multicultural Preparatory Schools
言語 en
作成者 小川, 佳万

× 小川, 佳万

ja 小川, 佳万

en Ogawa, Yoshikazu

Search repository
姜, 姫銀

× 姜, 姫銀

ja 姜, 姫銀

en Kang, Heeeun

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
主題
主題Scheme Other
主題 multicultural education
主題
主題Scheme Other
主題 preparatory school
主題
主題Scheme Other
主題 Adjustment
主題
主題Scheme Other
主題 South Korea
主題
主題Scheme NDC
主題 370
内容記述
内容記述 This paper discusses the realities and possibilities of multicultural preparatory schools in South Korea, dealing with some policies of Kyong-gee Provincial Education Office. They are in the outside of the official education system in Korean context, but, funded by the public bureau, play critical roles to adjust children of multi-cultural families, which are growing in recent years, to the formal education system. Visiting a junior high school, as a case study, practicing the multicultural education, it analyzes how the school faces the challenges through the interview to responsible teachers and classroom participation. The findings are threes below. First, the preparatory school simplifies the admission procedure for recruiting more students and focuses on Korean language classes on curriculum to connect the children more smoothly with the Korean public education system at the earlier stage. Next, despite of the government suggestion, customizing and individualizing education method is not always true in the current situations due to the budget insufficiency. Third, general schools rarely offer multicultural education programs although the bureau emphasizes that many other Korean students are required to recognize the state of multicultural society in current Korea.
言語 en
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 本研究はJSPS科研費16K13576の助成を受けたものである。
出版者
出版者 広島大学大学院教育学研究科附属教育実践総合センター
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/42783
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1341-111X
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN10491493
開始ページ
開始ページ 139
書誌情報 学校教育実践学研究
Hiroshima journal of school education

巻 23, p. 139-145, 発行日 2017-03-22
見出し
大見出し 国際理解教育
言語 ja
見出し
大見出し International Understanding in Education
言語 en
旧ID 42783
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-02-27 14:34:21.238892
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3