ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 学校教育実践学研究
  3. 23巻

社会科授業改善支援プログラムの開発と評価 : 教員養成・教員研修で活用できるオンライン教材とハンドブック教材の構成

https://doi.org/10.15027/42778
https://doi.org/10.15027/42778
7a7c2efc-0b46-4873-a7f8-c64ff9738012
名前 / ファイル ライセンス アクション
HiroshimaJSchEduc_23_93.pdf HiroshimaJSchEduc_23_93.pdf (720.0 KB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル 社会科授業改善支援プログラムの開発と評価 : 教員養成・教員研修で活用できるオンライン教材とハンドブック教材の構成
言語 ja
タイトル
タイトル Development and evaluation of the programs supporting for social studies class improvement: Structure of the online and handbook programs applyed to pre/in-servise teachers
言語 en
作成者 草原, 和博

× 草原, 和博

ja 草原, 和博

en Kusahara, Kazuhiro

Search repository
大坂, 遊

× 大坂, 遊

ja 大坂, 遊

en Osaka, Yu

Search repository
金, 鍾成

× 金, 鍾成

ja 金, 鍾成

en Kim, Jongsung

Search repository
稲垣, 和

× 稲垣, 和

ja 稲垣, 和

en Inagaki, Kanou

Search repository
岡田, 公一

× 岡田, 公一

ja 岡田, 公一

en Okada, Kouichi

Search repository
河原, 洸亮

× 河原, 洸亮

ja 河原, 洸亮

en Kawahara, Kousuke

Search repository
斉藤, 弘樹

× 斉藤, 弘樹

ja 斉藤, 弘樹

en Saito, Hiroki

Search repository
迫, 有香

× 迫, 有香

ja 迫, 有香

en Sako, Yuka

Search repository
竹内, 和也

× 竹内, 和也

ja 竹内, 和也

en Takeuchi, Kazuya

Search repository
辻, 幸大

× 辻, 幸大

ja 辻, 幸大

en Tuji, Yukihiro

Search repository
守谷, 富士彦

× 守谷, 富士彦

ja 守谷, 富士彦

en Moriya, Fujihiko

Search repository
山田, 薫

× 山田, 薫

ja 山田, 薫

en Yamada, Kaoru

Search repository
山口, 安司

× 山口, 安司

ja 山口, 安司

en Yamaguchi, Yasushi

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
主題
主題Scheme Other
主題 professional development program
主題
主題Scheme Other
主題 social studies
主題
主題Scheme Other
主題 online
主題
主題Scheme Other
主題 handbook
主題
主題Scheme NDC
主題 370
内容記述
内容記述 The purposes of this paper are to develop the online and handbook programs for the social studies teachers’ rational development and their class improvement, and to evaluate their effects for the teacher training and professional development. The structure of these two programs was designed based on modified Korthagen’s theory. The present results suggested that the usefulness for the social studies teachers was perceived by (1)pre-service and (2) in-service teachers, in addition, the possibility for application was also recognized by the teacher educator as (1) university professor who teach the methods courses, (2) mentor teacher who supervise the student teacher, and (3) senior supervisor who is in charge of designing the professional development curriculum, but they illustrated their different petterns of the significances, limits and utilizations according to their awareness of their problem involved as well as their responsibility. The authors implicated the necessity of the further linkage of online and handbook programs to strengthen their usability for any cases in order to support the teacher training and professional development.
言語 en
出版者
出版者 広島大学大学院教育学研究科附属教育実践総合センター
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/42778
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1341-111X
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN10491493
開始ページ
開始ページ 93
書誌情報 学校教育実践学研究
Hiroshima journal of school education

巻 23, p. 93-101, 発行日 2017-03-22
見出し
大見出し 教師教育・教員養成
言語 ja
見出し
大見出し Teacher Education and Training
言語 en
旧ID 42778
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-02-27 14:33:37.511831
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3