ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 学校教育実践学研究
  3. 23巻

教員養成の質保証に向けた教職実践演習のモデル開発に関する研究(2) : 教職実践演習受講生を対象とした調査の結果を中心に

https://doi.org/10.15027/42775
https://doi.org/10.15027/42775
1782b361-2388-4caf-8ac4-1bb249e72970
名前 / ファイル ライセンス アクション
HiroshimaJSchEduc_23_71.pdf HiroshimaJSchEduc_23_71.pdf (746.1 KB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル 教員養成の質保証に向けた教職実践演習のモデル開発に関する研究(2) : 教職実践演習受講生を対象とした調査の結果を中心に
言語 ja
タイトル
タイトル Development of Practical Seminar for the Teaching Profession for Quality Assurance of Teacher Education (Ⅱ): Based on the Results of the Interview Survey to Undergraduate
言語 en
作成者 米沢, 崇

× 米沢, 崇

ja 米沢, 崇

en Yonezawa, Takashi

Search repository
宮木, 秀雄

× 宮木, 秀雄

ja 宮木, 秀雄

en Miyaki, Hideo

Search repository
久保, 研二

× 久保, 研二

ja 久保, 研二

en Kubo, Kenji

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
主題
主題Scheme Other
主題 practical seminar for the teaching profession
主題
主題Scheme Other
主題 professional portfolio
主題
主題Scheme Other
主題 teacher education standards
主題
主題Scheme NDC
主題 370
内容記述
内容記述 This research will clarify the facts regarding professional portfolios and practical seminars for the teaching profession, as well as what students learn through such opportunities, based on the results of interviews with students who participated in practical seminars for the teaching profession. First, students recognized the considerations made to maintain balance between lecture-focused and exercise-focused classes, and creative approaches to lessons such as group work. Second, regarding professional portfolios, reflection upon the knowledge accumulated beyond the four years of study at university may be useful in helping students to recognize their own achievements and future challenges. Third, the qualifications and abilities that were formed through practical seminars for the teaching profession included a sense of mission, affection for education, interpersonal skills, and a sense of responsibility. It is also important to clearly indicate standards and make students aware of the qualifications and abilities that the university wants them to acquire. Based on the above, the authors believe that practical seminars for the teaching profession (including professional portfolios) are also meaningful in terms of performing a key role for assuring quality.
言語 en
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 本研究は,JSPS 科学研究費補助金基盤研究(C)(一般)「教員養成の質保証に向けた教職実践演習のモデル開発に関する研究」(研究代表者:米沢崇)(JP 26381032)の助成を受けたものです。 なお,表2,表3,表4 では,紙幅の関係でストーリーライン,理論記述,課題や追究すべき点を除く,テクスト等については一部抜粋する形で掲載している(詳細な情報が必要な場合は研究代表者に問合せのこと)。
出版者
出版者 広島大学大学院教育学研究科附属教育実践総合センター
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/42775
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1341-111X
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN10491493
開始ページ
開始ページ 71
書誌情報 学校教育実践学研究
Hiroshima journal of school education

巻 23, p. 71-80, 発行日 2017-03-22
見出し
大見出し 教師教育・教員養成
言語 ja
見出し
大見出し Teacher Education and Training
言語 en
旧ID 42775
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-02-27 14:33:18.575906
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3